شبکه‌های اجتماعی

بررسی طراحی چانگان ویژن V کانسپت
Automobile Farsi - Changan Vision-V Concept sketch

محصول آتی چانگان چه شکلی است؟

خودروسازان چینی در نمایشگاه اتومبیل پکن 2020، خودروهای مفهومی سطح بالایی را به نمایش گذاشتند. چانگان ویژن V کانسپت نیز کراس‌اوورd است که آینده محصولات چانگان را به نمایش می‌گذارد. چانگان ویژن V کانسپت فلسفه‌ای تازه از طراحی خودرو به نمایش می‌گذارد که بر پایه زیبایی‌شناسی، تکنولوژی و خوش شکل گرفته است.
بر اساس گزارش‌های چانگان که یک مرکز طراحی خودرو در تورین ایتالیا دارد، سبک جدید طراحی این شرکت از تکنولوژی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به یک زیبایی شناسی مطقی، آینده نگر، ساده و پیشرفته برسد.


چانگان ویژن V کانسپت یک شاسی بلند الکتریکی متوسط است با استفاده از خط‌های تیز، شخصیت اسپرت و پویای آن تعریف می‌شود. در نمای جلو به جای جلوپنجره، با یک سطح صاف و پوشیده مواجه هستیم که با استفاده از نور LEDها شبکه‌های تکرارشونده لانه‌زنبوری ایجاد کرده است.
کمی بالاتر از این نیز شاهد استفاده از چراغ‌های باریکی هستیم که با نوار باریک نوری به یکدیگر متصل شده‌اند. ورودی‌های هوا در قسمت پایینی سپر طراحی شده‌ است. با این حال چانگان می‌گوید برای ایجاد حس زیبایی شناسی، قسمتی که در خودروهای با پیشرانه درون‌سوز برای جلوپنجره و خنک کردن موتور در نظر گرفته شده را با بازی‌های بصری پر کرده است. با این حال به نظر می رسد طراحان چانگان در این بخش کمی محافظه‌کارانه رفتار کرده‌اند.


چانگان ویژن V کانسپت دارای سطوح صاف و صیقلی است. خط کمر آن تا جای ممکن بالا در نظر گرفته شده است و در قسمت پایینی درها بین دو چرخ شاهد یک فرورفتگی هستیم که احساس سبکی را در طراحی این خودرو ایجاد می کند. خطوط موازی کوتاه روی ستون C که پژواکی از پترنی مشابه روی رینگ‌ها است، با شیبی ملایم، شبیه به خط سقف خودروهای کوپه فرود می‌آِید. مهم‌ترین المانی که نمای عقب چانگان ویژن V کانسپت را تعریف می‌کند، چراغ‌های LED بزرگی است که سراسر عرض بدنه این کانسپت را در بر گرفته و تا کناره‌های آن کشیده است. اسپویلری که بالای در پنجم طراحی شده نیز تداعی کننده خودروهای مسابقه‌ای است.


نمای داخلی برای ایجاد بیشترین راحتی طراحی شده است. داشبورد چانگان ویژن V کانسپت با نمایشگر‌های بزرگی که تمام اطلاعات مربوط به رانندگی، ابزارهای سرگرمی و سیستم‌های چندرسانه ای را دراختیار راننده و سرنشین قرار می‌دهد، تشکیل شده است. چانگان در نمای داخلی چانگان ویژن V کانسپت از مواد ضد باکتری، قابل تنفس و تمیز شوندگی آسان استفاده کرده است.
چانگان ویژن V کانسپت دومین محصول از سری UNI (جاذبه زمین) و یکی از پنج محصول این سری است که چانگان قصد دارد معرفی کند. نسخه تولید این خودرو به زودی معرفی می شود و احتمالا در رده‌ای بالاتر از چانگان UNI-T قرار می‌گیرد.

نظر دهید


در همین زمینه