شبکه‌های اجتماعی

گروه PSA سهام خود را از دانگ‌فنگ پس می‌گیرد
Automobile Farsi - PSA Group

به دنبال توافق ادغام با FCA

 

گروه PSA خرید سهام خود از شریک چینی‌اش، دانگ فنگ را آغاز کرده است. این اتفاق به دنبال ادغام این گروه فرانسوی با فیات کرایسلر رقم می‌خورد. دانگ‌فنگ موتور چین سال 2014 میزان قابل توجهی از سهام گروه PSA را خریداری کرد و این گروه خودروسازی را از ورشکستگی نجات داد.
گروه PSA اعلام کرده، در این خرید حدود 10 میلیون سهم خود را به ارزش 163.85 میلیون یورو، که تقریبا 1.1 درصد از کل سهام این گروه خودروساز فرانسوی است از دانگ فنگ پس می‌گیرید.
انتظار می‌رود ادغام PSA و FCA در سه ماهه نخست سال 2021 نتیجه دهد. این دو گروه پیش‌تر نام استلانتیس را برای این ادغام انتخاب کرده بودند.


در همین حال، PSA اصلاحیه‌ای از توافق‌نامه ادغام خود با FCA را منتشر کرده که در ابتدا از از این خودروساز فرانسوی خواسته بود تا پایان سال جاری 30.7 میلیون سهم خود را از دانگ‌فنگ پس بگیرد.
با این حال، 20.7 میلیون سهم باقی مانده باید به PSA یا یک یا چند شخص ثالث فروخته شود و اگر این معاملات تا 31 دسامبر بسته نشود، در این صورت دانگ‌فنگ باید سهام باقی مانده را تا پایان سال 2022 در یک یا چند معامله، به یک یا چند شخص ثالث بفروشد.


در ماه دسامبر، زمانی که PSA این توافق نامه را امضا کرده بود، Bpifrance (بانک سرمایه‌گذاری عمومی فرانسه) و دانگ فنگ هر کدام 12.3 درصد از سهام گروه PSA را داشتند. این میزان سهام در سال 2014 زمانی که PSA در حال ورشکستگی بود خریداری شد، خانواده پژو نیز 12.23 درصد سهام را خود را حفظ کردند. پس از آن نیز گزینه‌ای پیش روی دانگ‌فنگ و Bpifrance قرار گرفت که می‌توانستند با خرید سهام، میزان سهم خود را 2.5 درصد افزایش دهند.
دانگ‌فنگ سال گذشته موافقت خود را برای کاهش سهام در PSA به منظور حفظ سهم 4.5 درصدی به جای 6.2 درصد در استلانتیس اعلام کرد. سهام بالقوه این شرکت چینی در استلانتیس حتی توجه دولت ترامپ را نیز به خود جلب کرده است، به گونه‌ای که اکنون قصد دارد این ادغام را بررسی کند.

نظر دهید


در همین زمینه