شبکه‌های اجتماعی

تعطیلی بسیار گسترده پژو-سیتروئن در اثر گسترش ویروس کرونا
AutomobileFa - PSA Group

15 کارخانه در سراسر اروپا

شیوع و گسترش ویروس کرونا در جهان مشکلات بسیار بزرگی را برای بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک ایجاد کرده است. تقریبا تمامی نمایشگاه‌ها، گردهمایی‌ها و تجمعات لغو شده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها نیز از کارمندان خود خواسته‌اند تا به صورت دورکاری و از خانه امور کاری را پیگیری کنند. اخیرا نیز لغو پروازهای اروپا به مقصد آمریکا موجب تلاطم شدید در بورس آمریکا و برهم خوردن بسیاری از معادلات جهانی شده است. در راس تمامی این اتفاقات، می‌توان تعطیلی بسیاری از خطوط تولید خودروسازان از جمله تعطیلی کارخانه فیات -کرایسلر و لغو برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو 2020 را به عنوان اتفاقات بزرگی که اخیرا در صنعت خودرو دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داده است دانست. 

 

نکته حائز اهمیت این است که گستردگی تعطیلی خطوط تولید هیچ یک از خودروسازانی که تا کنون به این اقدام دست زده‌اند به بزرگی و وسعت تعطیلی اعلام شده از سوی گروه پژو - سیتروئن نبوده است. 

گروه پژو - سینروئن یا به اختصار PSA در اطلاعیه‌ای که به طور قطع تأثیرات گسترده‌ای بر صنعت خودرو خواهد گذاشت، اعلام کرد که تصیمم به تعطیل کردن 15 کارخانه خود در اروپا گرفته است. برخی از کارخانه‌های این گروه در فرانسه و اسپانیا از 16 مارس، تعدادی دیگر از کارخانه‌های فعال PSA در فرانسه، اسپانیا، آلمان، انگلیس و لهستان نیز از 17 مارس به کار خود پایان می‌دهند. همچنین سایر کارخانه‌های پژو - سیتروئن در فرانسه، اسپانیا، پرتغال و اسلواکی  نیز از 18 و 19 مارس تعطیل خواهند شد.

 

این گروه در بیانیه‌ای در باره تعطیلی بزرگ خود در اروپا گفت: «این کار با هماهنگی با شرکای ما انجام خواهد شد و مراحل تعطیلی کارخانه‌ها به خوبی مدیریت می‌شود.»

این گروه معتقد است که تعطیلی کارخانه‌ها می‌تواند بهترین اقدام برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باشد. مهم‌تر از همه، PSA هیچ تخمینی را از زمان بازگشایی کارخانه‌های خود اعلام نکرده است. 

نظر دهید


در همین زمینه