شبکه‌های اجتماعی

افسردگی عامل خرید خودروهای سفید و خاکستری است
اتومبیل فارسی - خودروهای سیاه و سفید

در گزارشی از سوی شبکه CNBC

شبکه CNBC اخیرا در گزارشی دلیل این که چرا مشتریان بیش‌تر به سراغ خرید خودروهایی با رنگ‌های کسل کننده می‌روند را بررسی کرده که این نتایج ممکن است شما را متعجب کند.

 

بر اساس بررسی‌های انجام شده در این گزارش، بیش‌تر اتومبیل‌های فروخته شده در سال 2019 دارای چهار رنگ بوده است. سفید با 39٪ بیش‌ترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن رنگ مشکی با 16%، خاکستری با 13% و نقره‌ای با 10% قرار گرفته است. بنابراین بیش از 75% خودروهای فروخته شده در سال 2019 دارای این چهار رنگ بوده‌اند.

عوامل زیادی وجود دارد که مشتریان را به خرید این رنگ‌ها ترغیب می‌کند. یکی از این عوامل این است که رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری و نقره‌ای رنگی عامه‌پسند بوده و قابلیت هم‌خوانی و ست کردن با سایر وسایل شخصی را دارا بوده و به عقیده بسیاری این رنگ‌ها بسیار دیر از مد می‌افتند و بازار دست و بهتری دارند. مساله دیگر این است که بسیاری از فروشندگان خودرو در برخی بازارها اقدام به عرضه و نمایش محصولات با رنگ‌ها سیاه، سفید، نقره‌ای و خاکستری می‌کنند زیرا این رنگ‌ها سریع‌تر به فروش می‌رسند. علاوه بر این بر اثر باوری نادرست برخی از مشتریان می‌گویند رنگ این خودرو در اثر تابش نور خورشید و تغییرات اب و هوایی کم‌تر آسیب می‌بیند.

علت دیگر انتخاب چنین رنگ‌هایی از سوی مشتریان را باید در مسائل روانشناسی جست و جو کرد. افسردگی عمومی جامعه یکی از دلایل بازدارنده‌ای است که مشتریان یک بازار خاص را از خرید خودروهای رنگی منع می‌کند.

 

همچنین در این گزارش مشخص شده که مشتریان تمایل بیش‌تری به خرید خودروهای برقی و هیبریدی با رنگ آبی دارند که این مساله می‎‌تواند کمی امیدوار کننده باشد. البته از این مساله که بسیاری از افزار ذاتا رنگ‌های سفید و مشکی را دوست دارند و صرفا از روی علاقه و بدون در نظر گرفتن سایر فاکتورها اقدام به خرید خودروهایی با این رنگ‌ها می‌کنند را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. در کنار تمامی این موارد، سیاست‌های خودروسازان نیز می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. در بسیاری از کشورها، خودروسازان تمایلی به عرضه رنگ‌های متنوع و شاد روی محصولات خود ندارند و همین عامل به طور مستقیم می‌تواند روی سلیقه بازار خودرو آن کشور تاثیر منفی بگذارد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه