شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جیکو (لوکانو) 7
دومین برند چری در سرزمین ملکه

پس از گذشت فقط چند ماه از آغاز فروش محصولات اومودا (Omoda) در انگلستان که اولین برند چری در این کشور محسوب می‌شد، این گروه چینی اکنون آماده معرفی و آغاز به کار سریع دومین برند خود یعنی جیکو در بازار بریتانیا است.

جیکو که محصولات مرغوب‌تر و لوکس‌تری در مقایسه با اومودا دارد، قرار است به صورت رسمی در مارچ ۲۰۲۴ کار خود در انگلستان را آغاز کند. اولین محصولی که از این برند برای بازار انگلستان در نظر گرفته شده، جیکو J7 است که یک شاسی‌بلند سایزمتوسط محسوب می‌شود و فروش آن از تابستان ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

شبکه فروش و تامین تازه‌ای که شامل ۵۰ نمایندگی و مرکز فروش می‌شود در حال تاسیس است. اومودا می‌گوید که قصد دارد تا پایان ۲۰۲۴، نمایندگی‌های فعال این شبکه را به ۱۰۰ محل فروش افزایش دهد. شرکای تجاری اولین فرنچایز  چری در انگلستان که شامل شرکت‌هایEndeavour Automotive، Listers و شرکت خرید و فروش خودروهای جدید و دست‌دوم پیتر واردی می‌شود، از تعهد خود به پیش‌برد اهداف چری در انگلستان صحبت کرده‌اند و می‌گویند که به این پروژه و آینده گروه چینی در کشور خود خوش‌بین و امیدوار هستند.

در بیانیه چری گفته شده است: «با وجود هر دو برند، می‌توانیم به نیازهای گسترده‌تری از مصرف‌کنندگان پاسخ دهیم و در کنار عرضه خودروهای رایج‌تر و دردسترس‌تر، توانایی فروش گزینه‌های لوکس و مرغوب‌تر را هم داشته باشیم. البته که تمرکز هر دو برند، ارائه محصولاتی مبتنی بر طراحی و فناوری موردتایید چری است.»

انتظار می‌رود که جیکو J7 با یک پیشرانه پلاگ‌این هایبریدی و سیستم تعلیق هوشمند تمام‌چرخ محرک در انگلستان عرضه شود. البته که الان برای تایید نهایی مشخصات فنی و عملکرد نسخه مخصوص بازار بریتانیا کمی زود است اما این محصول هم‌اکنون در بازار چین و تحت برند خود چری با نام Chery Tansuo 06 (و در مناطقی با نام Explore 06) فروخته می‌شود.

یکی از منابع نزدیک به چری که اطلاعات تاییدشده‌ای هم درباره افتتاح برند جیکو در بریتانیا دارد نیز می‌گوید: «ما به عنوان گروهی که می‌خواهد یک برند شناخته‌شده و جذاب را تاسیس کند، نه تنها باید از روندها و گرایش‌های بازار پیروی کنیم، بلکه باید توانایی پیشبرد و راهبری آن‌ها را نیز داشته باشیم. دقیقا به این خاطر است که در بهترین زمان ممکن، به دنبال آغاز به کار برند جیکو در بازار انگلستان هستیم. برندی که زمان زیادی هم صرف آمادگی و توسعه آن شده است.»

خود کلمه Jaecoo یک عبارت ترکیبی است که بخشی از آن از کلمه آلمانی Jäger (به معنای شکارچی) برداشته شده و بخشی دیگر نیز از کلمه انگلیسی Cool. چری هدف جیکو را «پر کردن بدون نقص جای خالی خودروهای لوکس با توانایی‌های آف‌رود» عنوان کرده است.

نظر دهید


در همین زمینه