شبکه‌های اجتماعی

DS E-Tense مفهومی چهار چرخ محرک و با قدرت 800 اسب‌بخار برمی‌گردد
Automobile Farsi - DS E-Tense Performance

پس از شش سال 

 

 

کوپه الکتریکی DS E-Tense کوپه در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2016 خودنمایی کرد. این اتومبیل هرگز در بین محصولات DS دیده نشد اما حالا بعد از 6 سال به این اتو مبیل مفهومی زندگی دوباره‌ای بخشیده شده است، قدرتمندتر و شیطانی‌تر DS E-Tense به سالن نمایش برمی‌گردد.

 

مونوکوک فیبرکربنی و اکثر پانل‌های بدنه یکسان نسبت به مدل 2016 یکسان باقی مانده که برای خودروی مفهومی که باید جهت‌های جدیدی از طراحی خودروساز به نمایش بگذارد، نسبتا عجیب به نظر می‌رسد. اما پاسخ این است که نسخه پرفورمنس جدید کاملا بر اساس اتومبیل مفهومی شش سال پیش ساخته شده و تنها از نظر فنی به‌روز شده‌است.


با این حال کمی در طراحی قسمت جلوی خودرو تغییراتی ایجاد شده است، نسخه جدید یا پرفورمنس دارای یک سیستم روشنایی جدید LED بوده و از نمایشگر هولوگرافیک به جای جلوپنجره برخوردار است. به جای سنسورهای جلو، یک جفت دوربین برای عملکرد سیستم‌های الکترونیکی کمکی نصب شده است. قطر چرخ‌های 21 اینچ شده و طول DS E-Tense مفهومی 4720 میلی‌متر است. از فضای داخلی این اتومبیل مفهومی تنها این را می‌دانیم که روکش صندلی‌های چرمی بوده و سیستم صوتی پیشرفته آن Focal Utopia نام دارد.


تجهیزات داخلی کاملا جدید بوده و مانند خودروهای آینده هستند و مشابه نسل سوم خودروهای فرمول E این شرکت است. اگر نسخه‌ای که از DS E-Tense در سال 2016 رونمایی شد دیفرانسیل عقب و دارای پیشرانه 402 اسب‌بخاری بود نسخه پرفورمنس جدید تمام چرخ محرک بوده و با دو پیشرانه الکتریکی کار می‌کند.


پیشرانه الکتریکی جلو 340 اسب‌بخار و پیشرانه عقب 475 اسب‌بخار تولید می‌کند. قدرت ترکیبی این اتومبیل مفهومی 815 اسب‌بخار بوده و گشتاور روی چرخ‌ها به 8000 نیوتن‌متر می‌رسد. باتری کششی به طور مشترک با شرکت Saft ساخته شده است. در پشت صندلی‌ها در یک محفظه مخصوص ساخته شده از آلومینیوم و فیبرکربن این باتری قرار داده شده که دارای سیستم خنک کننده مایع پیشرفته است. اما ظرفیت ظرفیت این باتری‌ها تنها 25 کیلووات ساعت است که توسعه دهندگان دی‌اس با ظرافت خاصی حرفی از میزان قدرت پیمایش اتومبیل به میان نیاورده‌اند اما نکته مهم دیگر درباره این اتومبیل مفهومی شتاب صفر تا صد 2 ثانیه‌ای آن است.


اگرچه به جای تصاویر صرفا طراح‌ها و رندرهایی از DS-Tense پرفورمنس منتشر شده است اما آزمایش نمونه اولیه آغاز شده و البته هنوز برنامه‌ای برای تولید انبوه این اتومبیل وجود ندارد. یک آزمایشگاه تخصصی برای DS در حال آزمایش خودروهای الکتریکی بوده که این شرکت قصد دارد آن‌ها را تولید و عرضه کند. گفتنی است این شرکت عضو خانواده PSA قصد دارد تا سال 2024 تمام خودروهای تولیدی خود را برقی کرده و به بازار عرضه کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه