شبکه‌های اجتماعی

هیوندای کرتا گرند 7 نفره در راه مکزیک
اتومبیل فارسی - هیوندای کرتا گرند

بعد از بازار هند نوبت به مکزیک رسید

 

 

برای اولین بار هیوندای کرتا 7 سرنشین در بهار سال 2021 به بازار معرفی شد و به طور اختصاصی در هند تولید و به بازار عرضه شد، این مدل از هیوندای در هند با نام هیوندای آلکازار شناخته می‌شود. شرکت کره‌ای هیوندای فروش این مدل مونتاژ شده در هند را به مکزیک نیز گسترش داد و در مکزیک این مدل از هیوندای به کرتا گرند مشهور است.


تفاوت پایه در هیوندای کرتا گرند و هیوندای کرتا فاصله بین دو محور اتومبیل بوده که 150 میلی‌متر افزایش یافته و به عقب کشیده شده تا در نهایت فاصله بین دو محور هیوندای کرتا گرند به 2760 میلی‌متر برسد. بنابراین طول کلی این کراس‌اوور نیز 200 میلی‌متر افزایش یافته و به 4500 میلی‌متر می‌رسد.


حجم صندوق هیوندای کرتا گرند در حالت پیکربندی سه ردیفه 180 لیتر بوده و در صورتی‌که ردیف سوم استفاده نشود، حجم صندوق عقب این شاسی‌بلند به 561 لیتر و در نهایت بدون استفاده از دو ردیف عقب این مدل از هیوندای حجم صندوق به 1650 لیتر می‌رسد.


هیوندای آلکازار یا کرتا گرند در بازار هند در دو نسخه 6 نفره و 7 نفره عرضه می‌شود، این در حالی است که در مکزیک تنها نسخه هفت نفره به بازار عرضه شده که از قابلیت میزهای تاشو نیز برخوردار است. هیوندای کرتا گرند عرضه شده به بازار مکزیک تنها از پیشرانه بنزینی 2 لیتری MPI سری Nu این شرکت کره‌ای بهره برده و قدرت آن 157 اسب‌بخار است. جعبه دنده استفاده شده برای این اتومبیل از نوع 6سرعته اتوماتیک است و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. در هند، هیوندای آلکازار در نسخه‌های دیزلی و جعبه دنده دستی نیز عرضه شده و این در حالی است که برای این کراس‌اوور سیستم چهار چرخ محرک عرضه نشده است.


از دیگر مشخصات هیوندای کرتا گرند می‌توان به شش کیسه هوا، چراغ‌های جلو LED، نمایشگر عریض 10.25 اینچی، چرخ‌های 18 اینچی اشاره کرد. در نسخه برتر کرتا گرند، برای نمایش ابزار پشت فرمان از نمایشگر 10.25 اینچی دیگری استفاده شده است که نسخه معمولی کرتا از آن بی بهره‌ است.


قیمت هیوندای کرتا گرند در بازار مکزیک 22500 دلار تعیین شده و کرتا معمولی در این کشور 18 هزار دلار قیمت دارد. این در حالی است که با 25 هزار دلار در مکزیک می‌توان هیوندای توسان 2021 خرید. به نظر می‌رسد این خودروساز کره‌ای قصد دارد هیوندای کرتا گرند را در بازارهای دیگر نیز عرضه کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه