شبکه‌های اجتماعی

تصاویر رسمی هیوندای سانتافه جدید منتشر شد

تغییرات بزرگ در سانتافه جدید

هیوندای تصاویر مربوط به طراحی ظاهری و فضای داخلی سانتافه 2021 را به طور کامل به نمایش گذاشته است. این درحالی است که هیچ اطلاعات و جزئیات بیش‌تری از این اتومبیل منتشر نشده است.

 

همان‌طور که از تصاویر پیدا است، سانتافه جدید نسبت به نسخه فعلی تغییرات اساسی را پشت سرگذاشته است. اعمال این سطح از تغییرات معمولا در معرفی نسل جدید متداول است اما سانتافه‌ای که در تصاویر دیده می‌شود تنها یک فیس‌لیفت از نسل چهارم این خودرو است. جلوپنجره مشبک بسیار بزرگ با هندسه جدید، چراغ‌های روشنایی در روز T شکل، محل جدید قرارگیری چراغ‌های جلو، بازطراحی سپر جلو و عقب و چراغ‌های کاملا جدید عقب تنها بخشی از تغییرات اعمال شده در بخش ظاهری سانتافه جدید است. علاوه بر این، تصاویر جدید نشان دهنده عرضه سانتافه با رینگ‌های جدید 20 اینچی بوده درحالی که امکان سفارش رینگ‌های کوچک‌تر نیز فراهم خواهد بود.

 

هیوندای تاکید دارد که تصاویر منتشر شده مربوط به نسخه‌ای به روز شده از سانتافه بر اساس نسل سوم پلتفرم‌های هیوندای است که بهبودهایی در عملکرد فنی، فرمان‌پذیری، مصرف سوخت و ایمنی را از سر گذرانده است. این شرکت تغییراتی را نیز در سیستم فرمان و محل اتصال سیبک‌ها به منظور پایداری و فرمان‌پذیری بهتر اعمال کرده است.  این پلتفرم جدید پیشرفت‌های چشمگیری در ایمنی و آسیب‌های ناشی از تصادفات را تجربه کرده است. هیوندای می‌گوید به لطف استفاده از ساختاری که نیروی وارده در اثر تصادفات را به چند مسیر مجزا در سازه شاسی تقسیم می‌کند و همچنین به کارگیری صفحه فولادی با کشش فوق‌العاده بالا، سانتافه جدید در تصادفات عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

 

فضای داخل کابین سانتافه جدید نیز مورد بازنگری کامل قرار گرفته است. یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سامانه چندرسانه‌ای (مولتی مدیا) در قسمت مرکزی داشبورد تعبیه شده است. همچنین یک نمایشگر 12.3 اینچی در پشت فرمان وظیفه نشانگرهای سنتی را به دوش می‌کشد. کنسول مرکزی نیز بسیار متفاوت از گذشته طراحی شده و با شیبی ملایم به سمت عقب کشیده می‌شود. در این کنسول دکمه‌هایی برای انتخاب حالت پارک، دنده عقب و خلاص به جای اهرم تعویض دنده سنتی در نظر گرفته شده و تمام نسخه‌های سانتافه 2021 دارای یک اهرم دوار در کنسول مرکزی برای انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی همچون رانندگی در شن و ماسه، رانندگی در برف و گل، رانندگی اسپرت و حالت کامفورت است تا از سامانه چهارچرخ محرک هیوندای موسوم به HTRAC All-Wheel Drive نهایت استفاده برده شود.

 

هنوز هیوندای به طور رسمی فهرست پیشرانه‌های قابل سفارش برای سانتافه جدید را منتشر نکرده اما بر اساس تایید مقامات هیوندای، در بازارهای اروپایی، سانتافه برای اولین بار با قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود.

سانتافه جدید از ماه سپتامبر در بازارهای آسیایی و از نیمه دوم سال 2020 در استرالیا عرضه خواهد شد. اما هنوز مشخص نیست که عرضه این اتومبیل در بازار آمریکا از چه زمانی آغاز خواهد شد اما پیش‌بینی می‌شود که پای سانتافه جدید تا پایان سال جاری میلادی به بازارهای آمریکای شمالی نیز باز شود.

نظر دهید


در همین زمینه