شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چلنجر و چارجر موپار
برای آخرین بار

 

چندین سال است که موپار خودروهای داج، کرایسلر و جیپ را تقویت می‌کند و این موضوع در سال 2023 نیز رخ داد. اما تلخی ماجرا از جایی شروع می‌شود که می‌دانیم داج تولید مدل‌های چلنجر و چارجر را پایان سال جاری متوقف خواهد کرد و عملا این آخرین نسخه‌های موپار این دو آمریکایی عضلانی به حساب می‌آید.


این برای اولین بار است که موپار همزمان دو نسخه را در یک زمان عرضه می‌کند. هر دو خودرو بر اساس تریم R/T Scat Pack Widebody توسعه پیدا می‌کنند و این بدان معنی است که زیر کاپوت این دو خودرو پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتر همی نصب می‌شود که 485 اسب‌بخار تولید می‌کند. این میزان خروجی در چلنجر توسط گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد و یا 8 سرعته اتوماتیک سفارشی و در چارجر توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

 


وظیفه توقف این گردن کلفت‌های آمریکایی بر عهده ترمزهای 6 پیستون برمبو در جلو و 4 پیستون در عقب است. پشت رینگ‌های 20 اینچ با تایرهای 305/35 کلیپر‌های آبی رنگ قرار گرفته که با رنگ مشکی بدنه تضاد زیبایی را ایجاد می‌کند.


موپار هیچ تغییری در قوای فنی ایجاد نکرده و هرآنچه که بر روی این دو نمونه انجام داده، محدود به ظاهر و کابین بوده است. این تغییرات شامل یک خط پهن مشکی مات با خطوط کناری آبی رنگ از جلو تا پشت به صورت طولی کشیده شده، بج آبی رنگ موپار در جلو پنجره، اسپویلر فیبر کربن ویژه، نوشته موپار بر روی موکت کف کابین، نوشته موپار همراه با شماره سریال خودرو بر روی کلاستر، رکاب نورانی درها و موکت کف صندوق عقب می‌شود.


تنها 220 دستگاه از هر نمونه ساخته خواهد شد که از این تعداد 200 دستگاه مختص به بازار آمریکا و 20 دستگاه مختص به بازار کانادا است. چلنجر اسکت پک واید بادی 55.855 دلار و چارجر این نمونه نیز 57.920 دلار قیمت دارند که برای دریافت این پکیج 3.995 دلار دیگر به آنها اضافه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه