شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوزوکی سیاز
از سوی شرکت راسا موتور

شرکت راساموتور در بخشنامه‌ای قیمت نهایی و شرایط فروش سوزوکی سیاز را اعلام کرد. سوزوکی سیاز که پیش از این در سامانه خودروهای وارداتی با پیش پرداخت 500 میلیون تومانی به صورت الحساب عرضه شده بود حال قرار است با قیمت یک میلیارد و 430 میلیون تومان به دست مشتریان برسد. در این بخشنامه مشتریان می‌توانند با تکمیل وجه ظرف مدت 90 روزکاری خودرو خود را تحویل بگیرند.

 

سوزوکی سیازهای عرضه شده در سامانه فروش خودروهای وارداتی بدون سود مشارکت و سود انصراف بوده و جریمه تاخیر ماهانه آن نیز 2.5 درصد خواهد بود، این خودرو در رنگ‌های سفید، نقره‌ای، خاکستری و قهوه‌ای به دست مشتریان خواهد رسید.

 

سوزوکی سیاز یک سدان سگمنت B است که با طول ۴۴۹۰ میلی‌متر و فاصله بین‌محوری ۲۶۵۰ میلی‌متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای این سگمنت محسوب می‌شود. با داشتن فضای بار ۵۱۰ لیتری،‌سوزوکی مدعی است که سیاز بزرگ‌ترین فضای بار این سگمنت را هم ارائه می‌کند. این مدل در سال ۲۰۱۴ به عنوان جایگزین سوزوکی SX4 معرفی شد و هند اولین بازاری بود که توانست آن را دریافت کند. مونتاژ و عرضه این مدل در هند که بزرگ‌ترین بازار سوزوکی است، با همکاری جوینت‌ونچر سوزوکی-ماروتی انجام می‌شود. سیاز در چین و برخی کشورهای آفریقایی نیز عرضه می‌شود. البته فروش آن در آفریقا و مخصوصا مصر، با نام تویوتا بلتا انجام می‌شود که نسخه ری‌‌برند ‌شده‌ای از سوزوکی سیاز است. ناگفته نماند که ابعاد و اندازه‌های سوزوکی سیاز در حد و اندازه یک سدان سگمنتC  است اما سوزوکی این محصول را در رده یک سدان کلاس B می‌داند. به نظر می‌رسد قرار گرفتن در سگمنت B پلاس بهترین گزینه برای این محصول است.

 

     بخوانید ->  سوزوکی سیاز در نسخه فول آپشن به ایران رسید + مشخصات فنی

 

سه گزینه ۱.۲ لیتری، ۱.۴ لیتری و ۱.۵ لیتری برای پیشرانه سوزوکی سیاز در بازارهای مختلف در نظر گرفته شده که البته برای بازار ایران،‌نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در نظر گرفته شده است. این پیشرانه  ۴ سیلندر توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. توان تولید شده این پیشرانه  توسط یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک مجهز به حالت‌های سنگین L و ۲ و البته حالت Over Drive، به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب،‌نیمه‌مستقل با محور پیچشی است. حداکثر سرعت سوزوکی سیاز ۱۶۵ کیلومتر در ساعت است و برایرسیده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت متوسط سوزوکی سیاز ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است.  

نظر دهید


در همین زمینه