شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فیات 500
با تایید سازمان حمایت و توسط شرکت پارسیان موتور مانلی

فیات 500 یکی از محصولات وارداتی در دور جدید واردات است که توسط شرکت پارسیان موتور مانلی به بازار عرضه خواهد شد. فیات 500 در آبان ماه سال جاری با قیمت غیر قطعی (قیمت در مبادی ورودی) یک میلیارد و 500 میلیون تومانی وارد سامانه فروش خودروهای وارداتی شده بود و حال پس از محاسبه نهایی هزینه‌های جانبی و عوارض و تایید سازمان حمایت، دو میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

فیات 500 را باید یکی از قدیمی‌ترین محصولات این خودروساز ایتالیایی دانست که از دهه پنجاه میلادی در نسخه‌های مختلف در جهان عرضه شده است و به نوعی یک نماد نوستالژیک در تاریخ خودروسازی به حساب می‌آید.

 

فیات 500 به یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.2 لیتری مجهز است که توانایی تولید 69 اسب بخار قدرت و 102 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. نسخه اتوماتیک فیات 500 به جعبه دنده 5 سرعته AMT دوآلوژیک برخوردار بوده و قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا 100 این هاچ‌بک کوچک شهری به صورت رسمی 13 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

 

در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی فیات 500 باید به مواردی چون کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای ایمنی پرده‌ای و جانبی، کیسه هوای ایمنی زانو برای راننده، سنسور باران، سامانه کنترل پایداری، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، سامانه کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر لمسی 7 اینچی و 6 بلندگو و 2 درگاه USB و بلوتوث، قابلیت اتصال سیستم چند رسانه‌ای به تلفن همراه اپل و اندروید، سنسور پارک عقب، سنسور نور (اتولایت)، تنظیم دستی 6 جهته صندلی راننده و 4 جهته صندلی سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کتارل، نشانگرهای دیجیتالی پشت فرمان، سقف پانوراما، چراغ روشنایی در روز و... اشاره کرد.

نظر دهید


در همین زمینه