شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنو سامسونگ QM6
با نام مشابه رنو سامسونگ QM6

شرکت سروش‌دیزل در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، دو محصول از گروه رنو سامسونگ را به نمایش گذاشت. یکی از آن‌ها مدل XM3 بود و اکنون نوبت به معرفی رسمی محصول جدید یعنی رنو سامسونگ QM6 رسیده که در برخی از بازارهای اروپایی، به عنوان نسل دوم رنو کولئوس نیز شناخته می‌شود. 

 
نسل دوم رنو کولئوس در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ معرفی شد. این مدل که نسبت به نسل اول کمی بزرگ‌تر است، از پلتفرم CMF که به طور مشترک توسط رنو و نیسان ساخته شده استفاده می‌کند. پیش از این، در محصولات دیگری مثل نسل سوم نیسان ایکس تریل و رنو کاجار نیز شاهد استفاده از این پلتفرم بوده‌ایم. 
 
رنو کولئوس ۲۰۲۴ مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی تنفس‌طبیعی است که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتن‌متر را دارد. حداکثر سرعت نیز ۲۴۰ کیلومتر اعلام شده است. همچنین، این پیشرانه که با یک جعبه‌دنده CVT جفت شده، از استانداردهای آلایندگی یورو۶ پیروی می‌کند. 
 
ابعاد کلی رنو کولئوس ۲۰۲۴ یا همان رنو سامسونگ QM6 از خودرویی جادار و بزرگ خبر می‌دهند. طول و عرض آن ۴۶۷۵ میلی‌متر و ۱۸۴۵ میلی‌متر است و ارتفاع و فاصله بین محورهای خودرو هم به ترتیب ۱۶۷۰ میلی‌متر و ۲۷۰۵ میلی‌متر است. حداکثر ظرفیت فضای بار ۱۴۱۳ لیتر یا وزن ۳۰۰ کیلوگرم است. در طراحی کلی خودرو، تاکید زیادی به استفاده از فضاهای مختلف دیده می‌شود. علاوه بر صندلی‌های جلو که قابلیت تخت‌شو دارند، یک فضای ذخیره‌سازی دیگر نیز در کف آن وجود دارد. 
 
 
 
در فضای داخلی رنو کولئوس ۲۰۲۴، سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی Easy Life با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto و سیستم صوتی سوراند باکیفیت و قدرتمند BOSE دیده می‌شوند. تمام صندلی‌ها مجهز به سیستم‌های خنک‌کننده و گرمکن هستند و راننده و سرنشین جلو به دو پورت روی داشبورد و سرنشین‌های عقب به دو پورت پشت کنسول وسط دسترسی دارند. 
 
رنو کولئوس ۲۰۲۴ از تجهیزات ایمنی قابل‌توجهی هم بهره می‌برد. سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار انحراف از خطوط، سیستم کمکی پارک و سیستم کمکی ترمز اضطراری بخشی از این تجهیزات هستند. نسخه به‌روزرسانی شده رنو کولئوس موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP  نیز شده است. نسل دوم رنو کولئوس که با نام رنو سامسونگ QM6 نیز شناخته می‌شود، به ویژگی‌های ایمنی دیگری هم مثل کمک‌پارک ۳۶۰ درجه، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خستگی راننده و سیستم هشدار برخورد از جلو مجهز است.

نظر دهید


در همین زمینه