شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌جی 5 محصول فردا موتورز
سبد محصولات فردا موتورز متنوع می‌شود

گروه سایک با معرفی مدل جدیدی از ام‌جی در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۷، جان تازه‌ای به این برند بریتانیایی بخشید. آن مدل با نام ام‌جی ۵ معرفی شد و البته بسته به بازار مقصد و نسخه انتخابی، به نام روئی i5 نیز شناخته می‌شود. ام‌جی ۵ در قالب سه نسخه تجهیزاتی در بازارهای مختلفی مثل تایلند، چین و بخش‌هایی از اروپا فروخته می‌شود و تا به حال، دو فیس‌لیفت در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ برای آن عرضه شده است. اکنون نوبت به بازار ایران رسیده تا شرکت فردا موتورز، آن را به شکل وارداتی به بازار عرضه کند.

 

ادعای ام‌جی درباره این مدل، فضای زیاد آن و استفاده از عبارت «خودروی خانوادگی» است. ابعاد خودرو نیز این موضوع را تایید می‌کنند. ام‌جی ۵ یا روئی ۵ طول و عرضی به اندازه ۴۶۰۱ میلی‌متر و ۱۸۱۸ میلی‌متر دارد و ارتفاع و فاصله بین‌محوری آن نیز به ترتیب به ۱۴۸۹ میلی‌متر و ۲۶۸۰ میلی‌متر می‌رسد. فضای بار آن هم ۵۱۲ لیتر اعلام شده است و به غیر از آن، ۲۹ محفظه کوچک و بزرگ دیگر هم در نقاط مختلف خودرو وجود دارد تا حمل‌ونقل اجسام و وسایل متنوع را راحت‌تر کند.

 

سایک می‌‌گوید ام‌جی ۵ یک خودروی خانوادگی مناسب سفرهای جاده‌ای است. ترکیب فضای زیاد با فناوری‌‌های مختلفی که ارائه تجربه رانندگی نرم و باکیفیت را تضمین می‌کنند، گواهی بر این ادعا هستند. در فضای داخلی خودرو، یک صفحه ۱۰ اینچی اطلاع‌رسانی با پشتیبانی از سیستم‌های اتصال Apple CarPlay و Android Auto، فرمان قابل تنظیم با دکمه‌های کنترل سیستم چندرسانه‌ای و کامپیوتر سفری دیده می‌شود. تودوزی چرمی، صندلی راننده با ۶ جهت و سرنشین جلو با ۴ جهت دستی پیش‌فرض، ۶ بلندگوی صوتی باکیفیت، اتصالات بلوتوث و USB، شیشه‌های برقی و سیستم قفل مرکزی از سایر ویژگی‌های خودرو محسوب می‌شوند.

 

ام‌جی ۵ مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری است که می‌تواند ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر تولید کند. این خودرو از توزیع قدرت CVT بهره می‌برد و سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب، از نوع محور پیچشی است. حداکثر سرعت خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. ام‌جی ۵ منطبق بر استانداردهای آلایندگی یورو۵ است و طبق اطلاعات درج‌شده در وبسایت رسمی ام‌جی، فضای باک سوخت آن ۴۵ لیتر و مصرف سوخت متوسط آن، ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 

در بحث تجهیزات ایمنی، ویژگی‌های ام‌جی ۵ شامل مواردی مثل ABS، EBD،CBC، BA، ESP و EBA می‌شود. همچنین، کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلو وجود دارد و قفل مخصوص کودک ایزوفیکس نیز به صورت استاندارد دیده می‌شود. سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور و دوربین عقب، کروز کنترل و ورود و استارت بدون کلید سایر تجهیزات خودرو در این بخش را تشکیل می‌دهند.

نظر دهید