شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایکو تارا برقی
سرمایه‌گذاری ایران خودرو روی تارا

ایران خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو نسخه برقی تارا را به نمایش گذاشت. نسخه برقی تارا در اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز به نمایش درآمد بود اما نسخه‌ای که در دمین نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآمده است نسخه‌ای کامل‌تر این محصول است.

 

تارا برقی از نظر فنی به پیشرانه الکتریکی با توانایی تولید 120 کیلووات قدرت و بیشینه گشتاور 300 نیوتن‌متر را دارا است و به همراه آن یک بسته باتری 45 کیلووات ساعتی استفاده شده است که با یکبار شارژ کامل در سیکل استاندارد NEDC، می‌تواند نزدیک به 300 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

 

تارا برقی با این موتور الکتریکی توانایی شیب‌روی 25 درصدی را خواهد داشت و همچنین پک باتری این خودرو با استفاده از شارژر فست یا سریع در 45 دقیقه شارژ خواهد شد اما با شارژرهای معمولی یا برق خانگی تا 7 ساعت نیز طول خواهد کشید. سیستم خنک کاری باتری‌های این خودرو از نوع آبی است و همچنین تارا برقی به سیستم شارژ سریع CCS2 مجهز است. ولتاژ کاری پک باتری این خودرو 280 تا 410 ولت است که با این باتری‌ها از دمای 20 درجه زیر صفر تا 50 درجه سانتیگراد کار می‌کند.

 

در بخش تغییرات ظاهری نیز جلوپنجره این خودرو مانند خودروهای برقی فاقد ورودی هوا بوده و همچنین دوربین‌های تعبیه شده به جای آینه‌های کناری مرسوم همچنین در داخل کابین با به کارگیری کلاستر دیجیتال و نمایشگر تسلایی و همچنین دو نمایشگر دیگر برای نمایش تصویر دوربین‌های جانبی که به نظر که جا دارد طراحان ایران خودرو با تغییر داشبورد خودرو فضای بهتری را برای آن فراهم کنند و شیفر دایره‌ای حالت رانندگی و گیربکس اشاره کرد.

 

 

نظر دهید