شبکه‌های اجتماعی

مروری بر مشخصات فنی و ویژگی‌های ایکو تارا، محصول جدید ایران خودرو
اتومبیل فارسی - ایکو تارا (ایکو K132)

آیا باید منتظر رونمایی عمومی و رسمی بود؟

 

بر اساس تصاویری که به تازگی از محوطه شرکت ایران خودرو منتشر شده است، این خودروساز نام «تارا» را برای محصولی که تا کنون با کد K132 شناسایی می‌شد برگزیده است. بر اساس سیاست جدید این خودروساز، نام تارا با بج فارسی در قسمت عقب خودرو و روی در صندوق نقش بسته است.

به نظر می‌رسد که این شرکت به زودی این محصول را به طور رسمی و عمومی معرفی کند. چند روز قبل نیز تصاویری از یک نمونه ناقص تارا در خیابان‌های تهران در حال تست فنی دیده شد که دارای مشکلات کیفی و مونتاژی متعددی بود و همین مساله انتقاد بسیاری از رسانه‌ها را در پی داشت. در این باره یکی از مقامات گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که نسخه مورد بررسی نمونه اولیه این خودرو بوده و استفاده از چنین نسخه‌هایی که دارای ایرادهای مونتاژی و کیفی است در تست‌های فنی و جاده‌ای امری متداول است. همچنین این مقام مسئول اعلام کرد که  ایرالن خودرو تا کنون 3 دستگاه از K132 را  در رنگ‌های متنوع تا کنون تولید کرده است.

 

    بخوانید > واکنش ایران خودرو به تردد نسخه آزمایشی K132 در تهران با مشکلات مونتاژی و کیفی متعدد    

 

لازم به ذکر است که «تارا» در فرهنگ لغت فارسی به معنی ستاره بوده و نامی کاملا ایرانی است. بر اساس کاتالوگی که پیش از این از سوی ایران خودرو منتشر شده بود، تارا (K132) با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری که با کد EC5  شناسایی می‌شود عرضه خواهد شد. این پیشرانه توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را دارا بوده و به سامانه زمانبندی عملکرد سوپاپ‌ها و استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است. در این کاتالوگ جعبه‌دنده  ۵ سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک (در فازهای بعدی) برای تارا (K132) در نظر گرفته شده است. این سدان جدید ایران خودرو دارای مصرف سوخت ۶٫۷ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر برای نسخه دستی است.

برخی از رسانه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که به زودی نسخه نهایی این محصول به طور رسمی معرفی می‌شود. اما با توجه به نمایش چند باره این محصول از سوی ایران خودرو در رویدادهای مختلف، باید منتظر ماند و دید که آیا ایران خودرو قصد برگزاری مراسم رونمایی از نسخه نهایی این محصول را دارد یا خیر.

 

    بخوانید > کاتالوگ رسمی و مشخصات فنی نهایی ایکو K132 منتشر شد    

 

 

نظر دهید