شبکه‌های اجتماعی

تانک 400، یک شاسی بلند زمخت اما ظریف
اتومبیل فارسی - تانک 400

در نمایشگاه اتومبیل چنگدو معرفی شد


تانک، زیرمجموعه جدید گریت وال که خودروهای شاسی مستقل با توانایی‌ آفرود بالا تولید می‌کند، در نمایشگاه اتومبیل چنگدو 2021 تمام محصولات خود را به نمایش گذاشت. از تانک 300 که کوچک‌ترین محصول این شرکت است و تا کنون فروش خوبی را تجریه کرده، تا تانگ 800 که پرچم‌دار محصولات این برند به شمار می‌رود؛ اما جدیدترین محصول این شرکت یعنی تانک 400 با استایل مکا (Mecha) توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

 

تانک 400 طراحی بسیار زمختی دارد و از سبک طراحی مکا پیروی می کند. مکا یک اصطلاح ژاپنی است مه به ایده‌های علمی و ژانر علمی تخیلی اشاره دارد. مکاها معمولا به صورت ربات‌های انسان نما نمایش داده می‌شوند، اما معنای دقیق تر آن در زبان ژاپنی «ربات غول پیکر» است.


المان‌هایی شبیه به پرچ‌های صنعتی هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی تانک 400 دیده می‌شود که بیش از این که جنبه کاربردی داشته باشد، به آن به عنوان یک المان طراحی نگاه شده تا طراحی این SUV را خشن‌تر نشان دهد. بر اساس گزارش‌هایی که تا کنون منتشر شده، فاصله بین دو محور تانک 400 به 2850 میلی‌متر می‌رسد و برای این خودرو از تایرهای BF گودریچ با سایز 265/65R18 استفاده شده است.

 

طراحی کابین و داشبورد تانک 400 بسیار ساده به نظر می‌رسد. استفاده از رنگ‌های آبی روشن و سفید حس تازگی ایجاد می‌کند و المان مدرن و صنعتی با ظرافت خاصی در آن به کار گرفته شده است. یک نمایشگر بزرگ افقی در مرکز داشبورد دیده می‌شود که نسبت تصویر عجیبی دارد. دایره‌های سه گانه نشانگرها نیز طراحی بسیار ظریفی دارد و حس مواجهه با یک ساعت سوییسی را در بیننده بر می‌انگیزد. یکی دیگر از ویژگی‌ها عجیب در کابین تانک 400 استفاده از اسپیکرهای هارمان/کاردون است که احتمالا برای نخستین بار در یک خودرو با برند چینی استفاده می‌شود.

 

تانک 400 در جلو به سیستم تعلیق مستقل دوبل جناغی و در عقب به سیستم چند اتصالی غیر مستقل مجهز شده است. هنوز جزییاتی از پیشرانه و نوع جعبه دنده در نظر گرفته شده برای تانک 400 منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد گریت‌وال هر دو موتور 2 و 3 لیتری توربوشارژی که برای محصولات تانک استفاده می‌کند را در نسخه‌های متفاوت تانک 400 به کار گیرد.


تانک تا کنون پنج مدل محصول با نام‌های 300، 400، 500، 700 و 800 معرفی کرده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه