شبکه‌های اجتماعی

همه چیز در مورد هم‌زاد هندی سانگ‌یانگ تیوولی

ماهیندرا XUV300 معرفی شد

چهارمین کراس‌اوور ماهیندرا که با کد S201 شناخته می‌شود و طراحی آن به وضوح تحت تاثیر برادر بزرگ‌تر خود یعنی XUV500 صورت گرفته توسط این خودروساز هندی با نام XUV300 معرفی شد. این اتومبیل بر پایه پلتفرم x100   که پلتفرم مشترک با سانگ‌یانگ تیوولی است توسعه یافته و در حقیقت نسخه فیس‌لیفت شده این خودرو محسوب می‌شود. گفته می‌شود که طراحی این اتومبیل هندی با الهام از چیتا صورت گرفته است. ماهیندرا معتقد است که گلگیرهای برجسته عقب این اتومبیل بدن عضلانی چیتا را مجسم می‌کند و هم‌زمان شیوه هماهنگ‌شدن چراغ‌های جلوی این اتومبیل با مه‌شکن‌ها یادآور خط اشک این گربه‌سان است.

همان‌گونه که پیش‌تر گفته شده بود ماهیندرا XUV300 با سطح قابل قبولی از امکانات و فناوری‌ها نسبت به سگمنت خود برای بازار هند عرضه خواهد شد. از جمله این امکانات می‌توان به  هفت ایربگ، تهویه‌ مطبوع دو منطقه‌ای، ترمزهای دیسکی هر چهارچرخ، سان‌روف و یک صفحه‌نمایش لمسی برای سامانه اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد. ماهیندار مدعی است که این اتومبیل بسیار بیش‌تر از آن چه استانداردهای ایمنی هند تعیین می‌کنند ایمن است و در زمره ایمن‌ترین محصولات این بازه قیمتی در بازار این کشور محسوب می‌شود.

اگر چه هنوز ماهیندرا اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این اتومبیل منتشر نکرده است، اما اعلام کرده است که یک پیشرانه دیزلی و یک پیشرانه بنزینی در ابتدا برای XUV300 در دسترس خواهد بود. گفته می‌شود این پیشرانه بالاترین میزان گشتاور کلاس خود را ارائه می‌کند. در آغاز عرضه این ماهیندرا یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی در دسترس خواهد بود، اما نمونه‌های خودکار نیز در آینده در دسترس قرار خواهند گرفت.

پیش از این احتمال عرضه یک نسخه تمام‌الکتریکی از ماهیندرا S201 نیز در آینده مطرح شده بود و اکنون این شرکت تایید کرده‌ که نمونه تمام‌الکتریکی این خودرو در میانه سال 2020 معرفی شود.

نظر دهید


در همین زمینه