شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سایپا SP0 مینی کراس

در نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو


در نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو سایپا SP0 مینی کراس به نمایش درآمد.


خودرو جدید سایپا که در حقیقت یک مینی کراس اوور است بر اساس پلتفرم SP0 توسعه یافته است. پلت فرم SP0 یک پلتفرم جدید در محصولات گروه خودروسازی سایپا است که واقع همان نسخه کوچک شده و توسعه یافته پلت فرم SP1 است. سایپا در حال حاضر شاهین و آریا را بر اساس پلتفرم SP1 توسعه داده است.

 

AutomobileFarsi Saipa SP0 Mini SUV 4


کراس اوور SP0 سایپا به احتمال زیاد در دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای تولید خواهد شد که در نسخه اتوماتیک به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 148 اسب بخار قدرت مجهز شده است. به نظر می‌رسد که این پیشرانه همان پیشرانه ME16 است که به توربوشارژ مجهز شده است. پیشرانه ME16 نیز همان پیشرانه EC5 یا TU5 پلاس گروه پژو سیتروئن است که توسط گروه PSA در اختیار ایران خودرو و توسط سیتروئن در اختیار سایپا قرار گرفته است. این پیشرانه که در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو با نام TU5 پلاس شناخته می‌شود قرار است توسط این گروه صنعتی در اختیار گروه خودروسازی سایپا نیز قرار گیرد تا در نسخه‌های جدید شاهین مورد استفاده قرار گیرد.


از جمله امکاناتی که سایپا برای SP0 مینی کراس‌اوور در نظر گرفته، می‌توان به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، کیسه هوای ایمنی جانبی و پرده‌ای، سنسور پارک، سیستم چند رسانه‌ای با صفحه نمایش و بلوتوث و رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی اشاره کرد.

 

AutomobileFarsi Saipa SP0 Mini SUV 1


بر اساس آنچه منابع آگاه به اتومبیل فارسی اعلام کرده‌اند، ماکت 1:1 به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، مربوط به پنج تا شش سال قبل است و در صورتی که سایپا تصمیم به عرضه این محصول بگیرد، تغییراتی در طراحی آن صورت خواهد گرفت. سایپا هم اکنون این تغییرات را در طراحی SP0 مینی کراس ایجاد کرده است، اما هنوز هیچ یک از این نمونه‌ها نهایی نشده است.

 

AutomobileFarsi Saipa SP0 Mini SUV 3AutomobileFarsi Saipa SP0 Mini SUV 5AutomobileFarsi Saipa SP0 Mini SUV 6

نظر دهید