شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جنسیس GV80 کوپه کانسپت
رقیبی برای ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE

 

درحالی که چیزی به افتتاحیه نمایشگاه نیویورک 2023، جنسیس کمی زودتر از GV80 Coupe کانسپت رونمایی کرد. جنسیس در بیانیه‌ای در خصوص این خودرو عنوان کرده: ما در حال حاضر به سمت تولید خودروهای پرفورمنس محور حرکت خواهیم کرد.


جنسیس این خودرو را 5 سرنشین طراحی نکرده و در کابین تنها 4 صندلی برای سرنشینان وجود دارد که لزوما برای مسافرت‌های طولانی مدت راحت طراحی نشده است. جنس صندلی‌های GV80 Coupe کانسپت از فیبرکربن همراه با متریال مقاوم‌تر ساخته شده که روی آنها چرم ناپا و جیر کشیده می‌شود. مانند رنگ بدنه، تزئینات نارنجی رنگ که جنسیس آن را Magma می‌نامد بر روی پشتی صندلی‌ها، کمربند ایمنی، دوخت صندلی‌ها و کابین وجود دارد تا هماهنگی و حس اسپرت بیشتری ایجاد شود. مانند نسخه GV80 استاندارد ردیف دوم برای افزایش فضا صندوق عقب در این نمونه جمع نخواهد شد.

 


جنسیس برای طراحی GV80 Coupe از کانسپت X Speedium که سال گذشته دقیقا در همین روزها معرفی شد الهام گرفته که برخی المان‌ها مانند عناصر روشنایی، رینگ‌ها و پروفایل عقب را می‌توان مشابه با آن هستند. نمای جلو به واسطه جلوپنجره مشخص جنسیس که حالا کمی به پایین متمایل شده به همراه ورودی‌های سه گانه سپر و چراغ‌های نواری چهره‌ای بسیار تهاجمی دارد. سقف جنسیس GV80 Coupe کانسپت برخلاف رنگ بدنه به رنگ مشکی درآمده که نشان دهنده افزایش فیبرکربن برای کاهش وزن است. نمای عقب نیز به لطف چراغ‌های دوبل نواری و دو اسپویلر که یکی از آنها به صورت یکپارچه با در صندوق بار و دیگری به صورت دم اردک زیر شیشه عقب قرار گرفته‌، هماهنگ با دیگر نماها طراحی شده و اسپرت به نظر می‌آید.


متاسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی از قوای محرکه این کانسپت منتشر نشده اما امکان دارد این شرکت پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتر توربو GV80 را بر روی GV80 Coupe کانسپت نیز نصب کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه