شبکه‌های اجتماعی

سی هو QX، جانشین جک S5 در ایتالیا طراحی شد
Automobile Farsi - Sehol QX

انتشار طرح‌های دیجیتالی کراس‌اوور کامپکت جک

 


گروه خودروسازی جک، چند سالی است در حال انتقال میزان فروش از برند جک به برند تازه SEHOL (Si Hao) با تلفظ «سی هو» است. برندی که با سرمایه گذاری مشترک گروه فولکس واگن شکل گرفته و تمرکز بیشتری بر تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی دارد. سی هو به تازگی رندرهای دیجیتالی کراس اوور جدید خود با نام QX را منتشر کرده که به نظر می‌رسد جایگزینی برای جک S5 قدیمی است.


سی هو QX بر اساس زبان طراحی جدید جک شکل گرفته که تاکید آن بر چراغ‌های دو تکه جلو است. فرمی که این روزها در میان بیش‌تر خودروسازها رواج پیدا کرده و هر یک به سبک خاص خود در این شیوه طراحی رسیده‌اند. از نظر قدرت نیز ظاهرا قرار است یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ توان سی هو QX را تامین کند.


در نمای جلو، یک نوار باریک چراغ های بالایی را به یکدیگر متصل می‌کند که به نظر می‌رسد صرفا جنبه طراحی و زیبایی دارد. پایین‌تر از آن روی سپر، ورودی هوای بزرگی دو چراغ اصلی را در خود پنهان کرده و این سبک طراحی چند لایه تا پایین ادامه دارد.


نمای کناری سی هو QX با استفاده از خطوط ساده و پویا طراحی شده استو یک نوار کرومی که در پایین شیشه‌های سی هو QX طراحی شده، به مرز بین دو رنگ بدنه و سقف تبدیل شده است. در نمای عقب نیز چزاغ‌های متصل به هم و نوشته بزرگ SEHOL در کنار خروجی‌های دایره‌ای اگزوز، مهم‌ترم المان‌ها را شکل داده است.


ابعاد منتشر شده از سی هو QX نشان می‌دهد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع 4605، 1890 و 1700 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به 2720 می‌رسد. این اعداد به خوبی بیانگر این است که سی هو QX قرار است فاصله بین جک X4 و جک X7 را پر کند. فاصله‌ای که به لطف توقف تولید جک S5 از سال 2019، در بازار چین خالی مانده است. از سوی دیگر ابعاد منتشر شده از سی هو QX و فرم کلی بدنه آن این احتمال را تقویت می‌کند که هیوندای توسان TL، مبنای اصلی طراحی این خودرو است. احتمالی که البته از سوی جک تایید نشده، همان‌طور که اشتراک‌های جک S5 با هیوندای توسان LM هرگز تایید نشد.


طرح های منتشر شده از نمای داخلی سی هو QX نشان می‌دهد که دو نمایشگر بزرگ متصل به یکدیگر، اطلاعات سرگرمی و رانندگی را در اختیار راننده این خودرو قرار می‌دهد. یک پنل برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت جداگانه تعبیع شده است. این گونه که در این طرح‌ها پیدا اشت، خبری از اهرم تعویض دنده سنتی در این خودرو نیست و به جای آن یک کنترل دایره‌ای برای انتخاب دنده در نظر گرفته شده است.


اطلاعات منتشر شده از ویژگی‌های فنی سی هو QX نشان می‌دهد یک موتور 1.5 لیتری بنزینی توربو با کد HFC4GC1.6E که 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، با دو جعبه دنده 6 سرعت دستی و 6 سرعت اتوماتیک دو کلاچ برای این خودرو در نظر گرفته شده و احتمالا در آینده پیشرانه‌‌های الکتریکی نیز به آن اضافه خواهد شد.


سی هو QX کراس‌اووری کامپکت است که در مرکز طراحی جک در تورین ایتالیا و بر پایه یک پلتفرم مدولار طراحی شده است. هنوز جزییاتی از زمان رونمایی و عرضه آن منتشر نشده است، اما جک با طراحی این مدل مشتری‌های جوانی که به خودروهای با طراحی اسپرت علاقه دارند را هدف گرفته است.

 

نظر دهید


در همین زمینه