شبکه‌های اجتماعی

رنو لو 5 کانسپت، طرحی بر پایه رنو 5 دوست داشتنی
Automobile Farsi - Renault Le 5 concept

بررسی طرح‌های مارکو مالتیزه

رنو 5 یک هاچ‌بک آیکونیک فرانسوی است که هنوز برای بسیاری افراد خاطره‌انگیز است. در ایران نیز به دلیل تولید این خودرو در شرکت سایپا، خودرویی بسیار شناخته شده است.
حالا مارکو مالتیزه، یک طراح گرافیک ایتالیایی که از کودکی به خودرو علاقه داشته، این محصول افسانه‌ای را بازطراحی کرده است.


رنو 5 اصلی دارای خطوط بدنه بسیار ساده‌ای بود، مالیزه نیز همان الگو‌ها را در طرح مدرن خود که آن را رنو لو 5 کانسپت نامیده، گنجانده است. نتیجه این ترکیب چهره‌ای بسیار آشنا و آینده نگر شده است.
در نمای جلو، شاهد چراغ‌هایی متمایز هستیم که که کنار یک رشته LED روشنایی روز به سمت پایین هدایت شده است. چراغ‌ها به نشان برجسته رنو حرکت کرده و شاهد یک جلوپنجره بسته هستیم و تنها چند ورودی هوای کوچک که با رنگ طلایی همراه شده برای این طرح در نظر گرفته شده است. با توجه به جلوپنجره بسته می‌توان گفت مبنای طراح یک اتومبیل با پیشرانه الکتریکی بوده است.


نمای کناری جذاب‌ترین بخش طراحی این خودرو شکل می‌دهد. کاپوت کوتاه و رکاب‌های اسپرت، در کنار ستون A که با رنگ مشکی براق پوشانده شده و ظاهری مدرن به این خودرو بخشیده است. دیگر المان‌های مهمی که در این بخش دیده می‌شود، زاویه ستون C و فرم دستگیره در‌ها است که به سبک نمونه‌های سه در رنو 5 طراحی شده است.
رنگ متمایز سقف از بدنه، دوربین‌های کناری که جایگزین آینه شده، رینگ‌های سه شاخه و سه رنگ پرچم فرانسه که در قسمت بالایی ستون C با ظرافت طراحی شده، دیگر المان‌های این بخش است.
این طراح جوان، طراحی آوانگارد خود را در قسمت عقب لو 5 کانسپت نیز به کار گرفته است. در تمام شیشه‌ای عقب که نشان کرومی رنو روی آن خودنمایی می‌کند، در کنار طراحی مینیمال سپر که همانند بخش‌های طلایی رنگ، طراحی آن را جذاب‌تر کرده است. چراغ‌های عقب نیر به همان سبک رنو 5 شکل گرفته و به نظر می رسد این طراح خوش ذوق نیم نگاهی نیز به رنو 5 توربو داشته است.


در مجموع می‌توان گفت طرح‌ها و ایده‌های این طراح ایتالیایی جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند پایه‌ای برای طراحی یک رقیب برای مینی کوپر SE باشد.
لازم به یادآوری است این طرح‌ها به صورت مستقل توسط مارکو مالتیزه منتشر شده و به رنو وابستگی ندارد و توسط این شرکت تایید نشده است.

نظر دهید


در همین زمینه