شبکه‌های اجتماعی

رونمایی از کانسپت هیوندای گرندمستر

بزرگ‌ترین محصول هیوندای

حتما شنیده‌اید که گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی، در حال کار بر روی زبان طراحی جدیدی است که در محصولات آینده این برند جلوه می‌یابد. هیوندای این زبان طراحی را «اسپرت و جوان پسند و شکل گرفته بر اساس احساس» می‌داند. پیش از این، مدل HDC-1 Le Fil Rouge نخستین محصولی بود که با این زبان طراحی به تولید رسیده بود؛ کانسپتی پر زرق و برق که مارس 2018، در نمایشگاه بین المللی ژنو رونمایی شد و در دسته کوپه‌های بزرگ با طراحی هیجان انگیز قرار می‌گیرد.

اما امروز هیوندای بار دیگر این زبان طراحی را در قالب شاسی‌بلندی فول‌سایز و در نمایشگاه خودرو بوسان، پایتخت کره جنوبی، به مرحله اجرا درآورده است. هیوندای این خودرو را با کد HDC-2 می‌شناسد و نام گرند مستر را برای آن برگزیده است. به جز تصاویر منتشر شده از حضور این خودرو در نمایشگاه، تا کنون اطلاعات دیگری از آن به بیرون درز نکرده است. 

می‌توان گفت که فلسفه نام‌گذاری این شاسی‌بلند بزرگ به ریشه معنوی واژه گرندمستر باز می‌گردد. طبق آن چه ویکی پدیا می‌گوید، «گرندمستر» جایزه‌ و مقامی است که به بازیکنان شطرنج از سوی فدراسیون جهانی این رشته (FIDE) اهدا می‌شود. در حقیقت، این بالاترین عنوان در بازی‌های شطرنج است که حکم استادتمام شطرنج را دارد. با این تفاسیر، می‌توان این نام را لقبی بامعنا برای بزرگ‌ترین شاسی بلند ساخت کره جنوبی دانست.

HDC-2 در جریان استراتژی‌ها و برنامه ریزی‌های جدید شاخه N از برند هیوندای، متولد شده است. N مدت‌ها است که بهبود طراحی و مهندسی محصولات این خودروساز کره‌ای را دنبال می‌کند. در حالی که HDC-1 افق زبان طراحی جدید هیوندای و فلسفه آفرینش آن را نشان می‌داد، HDC-2 بیشتر به بیان تطبیق‌پذیری این زبان با محصولات آینده این شرکت و ترسیم چهره نهایی آن‌ها می‌پردازد.

طراحی ظاهری HDC-2 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گویی هیوندای با این مدل تلاش کرده است تا پس از مدت‌ها، یک شاسی‌بلند به تمام معنا را تولید کرده باشد. در اینجا اثری از خطوط نرم و اغراق آمیز موجود در توسان و سانتافه، به چشم نمی‌خورد. در عوض، استایلی مردانه که حس قدرت را می‌رساند، خودنمایی می‌کند. هیوندای از اتاقی با فرم جعبه‌ای استفاده کرده است که کارشناسان آن‌ را یک عقب‌گرد دلچسب می‌دانند! حتی رنگ سبز لجنی بدنه این کانسپت هم بیانگر حس و حال شاسی‌بلند‌های کلاسیک دوران جنگ است. با این حال، طراحی دماغه همچنان اشتراک فراوانی با نسل جدید سانتافه دارد.

گروه خودروسازی هیوندای، نقشه راه آینده این مجموعه را بر 5 شاخه استوار کرده است. توسعه مدل‌های N، خلق سبک‌های خاص و انحصاری در صنعت خودرو همچون پروژه ولوستر، تمرکز بر ارتقای طراحی، بهره برداری از پیشرانه‌های هیدروژنی و بهبود تعامل خودرو‌ها با سبک زندگی انسانی این 5 محور اصلی را تشکیل می‌دهند. با این حال، هیوندای همچنان معتقد است که بزرگ‌ترین هدفش، حفظ رضایت مشتریان است که بیش از هر چیز برای این مجموعه ارزش دارد.

توماس شمرا، معاون اجرایی و رئیس بخش وسایل نقلیه موتوری با تکنولوژی سطح بالا، می‌گوید: «من هیجان‌زده هستم که امروز با شما بر سر یک نشان تجاری به توافق برسیم. امروز تنوع محصولات در بازار‌ ما افزایش یافته و ما به افزایش این تنوع ادامه می‌دهیم و آن را به نیاز‌ها و تجربه‌های منحصر به فرد هر مشتری متصل می‌کنیم. ما مفتخریم که بگوییم هیوندای، برند منتخب امروز ما است. به گونه‌ای که امروزه هر محصول از هیوندای، یک تجربه سرگرم‌کننده از رانندگی روزمره را برای افراد فراهم می‌کند.» 

حدود یک ماه پیش بود که لوک دانکروورک، مدیر بخش طراحی هیوندای، در مصاحبه‌ای گفته بود: «کانسپت Le Fil Rouge در نوع خود یک ملکه بود! اما کانسپت بعدی ما خودرویی مسقف خواهد بود.»  این همان خودروی مورد نظر او است. پیش‌نمایشی حرفه‌ای از یک شاسی‌بلند فول‌سایز که یک رده بالا‌تر از سانتافه 7 نفره XL قرار می‌گیرد و در سال آینده به بازار عرضه می‌شود. این کرگدن 8 نفره، جانشین غیررسمی وراکروز محسوب می‌شود و احتمالا با نام تجاری پالیساد به تولید انبوه می‌رسد.

ناگفته پیدا است که پالیساد تنها شاسی‌بلند فول سایز از هیوندای نخواهد بود. بلکه به احتمال فراوان، کیا تلوراید نیز به عنوان خواهرخوانده او در سال‌های آینده بر مبنای همین پلت‌فرم عرضه خواهد شد.  

نظر دهید


در همین زمینه