شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای آیونیک 5 N
نسخه قدرتمندتر و پرفومنس

 

هیوندای رسما نسخه N آیونیک 5 را در فستیوال گودوود معرفی کرد. این اولین نمونه برقی سری N هیوندای محسوب می‌شود و قطعا آخرین آن نخواهد بود. N5 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع 600 اسب‌بخار قدرت و 740 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با فعال سازی N Grin Boost که تنها 10 ثانیه دوام می‌آورد، خروجی این خودرو با افزایش 41 اسب‌بخار و 30 نیوتن‌متر گشتاور مواجه می‌شود. با چنین اعدادی، در حالت استاندارد هیوندای آیونیک 5 N می‌تواند طی مدت زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و اگر N Grin Boost فعال باشد این عدد به 3.4 ثانیه می‌رسد.


نیرو بخش این موتورها در هیوندای آیونیک 5 N پک باتری 84 کیلووات ساعت است که از فناوری 800 ولت برای شارژ فوق سریع پشتیبانی می‌کند و طی مدت زمان 18 دقیقه ظرفیت را از 10 به 80 می‌رساند. رانندگان می‌توانند عملکرد باتری را بین دو حالت Track و Drag از قبل تعیین کنند که در حالت اول دمای باتری کنترل می‌شود تا هیوندای آیونیک 5 N دورهای بیشتری در پیست بزند. حالت دوم در لحظه اول مانند یک انفجار کوتاه کل قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند تا یک زمان خوب را در درگ ریس به ثبت برساند.


ویژگی دیگر این خودرو N Race نام دارد که این حالت نیز از دو زیر شاخه Endurance و Sprint تشکیل شده است. در حالت اول، مصرف باتری‌ها کنترل می‌شود تا بُرد مسافت بیشتری به دست بیاید اما گزینه دوم دقیقا برعکس این مورد عمل می‌کند و خروجی بالا را در اولیت قرار می‌دهد. N lunch control نیز در سه سطح کشش تنظیم می‌شود تا بهترین استارت برای هیوندای آیونیک 5 N رقم بخورد.


هیوندای در خصوص وزن این مدل صحبت نکرده اما طبیعتا 5N از نمونه استاندارد سنگین‌تر خواهد بود. این هاچبک الکتریکی پرفورمنس از چرخ‌های بزرگتر، سیستم تعلیق کاملا اصلاح شده، بدنه آیرودینامیک‌تر و سیستم ترمز احیا شونده جدید بهره می‌برد تا وزن کمتری داشته باشد.


این قدرتمندترین سیستم ترمز هیوندای محسوب می‌شود که از مواد سبک وزن با ساختار هایبرید درست شده؛ سیستم ترمز این خودرو در جلو از نوع 4 پیستون مونوبلاک با دیسک 400 میلی‌متری و در عقب تک پیستون 360 میلی‌متر است.


یکی دیگر از فیچر‌های این خودرو N Drift Optimizer نام دارد که با کنترل چندین مورد و سیستم به راننده کمک می‌کند تا دریفت بهتری را با هیوندای آیونیک 5 N تجربه کند. اگر راننده برای شروع دریفت به کمک نیاز داشته باشد سیستم Torque Kick Drift به کمک آن می‌آید و عمل clutch kick را که در خودروهای دیفرانسیل عقب شاهد آن هستیم را شبیه سازی می‌کند. آیونیک 5N، دقیقا 11 تنظیم برای توزیع گشتاور به دیفرانسیل لغزش محدود دارد.


دو سیستم N e-shift و N Active Sound + به افزایش لذت رانندگی با N5 کمک خواهند کرد. N e-shift عملا شبیه ساز گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه هیوندای بر رویآیونیک 5 N است و N Active Sound + نیز شبیه ساز صدای پیشرانه 2 لیتر توربو خواهد بود.


هیوندای ioniq 5N از نسخه استاندارد 40 میلی‌متر عریض‌تر، 80 میلی‌متر کشیده‌تر و 20 میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین کمتری دارد. لیپ سپر، فلپ هوا فعال در کنار تزئینات مشکی بدنه با رنگ نارنجی که بر روی سپر، رکاب جانبی و دفیوزر عقب دیده می‌شود از ویژگی‌های هیوندای آیونیک 5 N به حساب می‌آید. این خودرو بر روی رینگ‌های 21 اینچ فورج کاری شده که با لاستیک‌های پیرلی P-Zero پوشیده شده قرار گرفته است.


هیوندای آیونیک 5 N را در 10 رنگ Abyss Black Pearl, Cyber Gray Metallic, Ecotronic Gray Matte, Ecotronic Gray, Atlas White, Atlas White Matte, Gravity Gold Matte, Soultronic Orange Pearl و دو رنگ ویژه N Performance Blue و N Performance Blue Matte عرضه خواهد کرد.


رنگ داخل کابین هیوندای آیونیک 5 ان تنها در حالت مشکی با تزئین آبی موجود است.

 

نظر دهید


در همین زمینه