شبکه‌های اجتماعی

جنسیس G70 چه ویژگی‌هایی دارد؟
Automobile Farsi - 2018 Genesis G70

کره‌ای مدعی

هیوندای سال 2007 کانسپتی را در نیویورک به نمایش گذاشت که زمینه‌ساز شکل‌گیری برند لوکس این شرکت شد. در آن زمان، هیوندای 533 میلیون دلار برای توسعه جنسیس سدان هزینه کرد. خودرویی که از سال 2008 تا 2016 و در دو نسل با نام هیوندای جنسیس تولید شد و پس از استقلال، به جنسیس G80 تغییر نام داد.
موفقیت لوکس‌های کره‌ای در بازارهای آسیا و آمریکا و پذیرفته شدن هیوندای به ویژه در آمریکای شمالی، زمینه‌ مناسبی را برای تنوع بخشیدن این شرکت به محصولات خود فراهم کرده است. تا جایی که با محکم‌ شدن جایگاه این برند در بازارهای یاد شده، اعتماد به نفس لازم برای ورود به بخش‌های جدید و رقابت با خودروسازان مطرح و خوش‌‌نام دنیا در مجموعه هیوندای ایجاد شده است. جنسیس G70 یک سدان متوسط لوکس محسوب می‌شود که با خودروهایی مانند مرسدس‌بنز C کلاس، ب‌ام‌و سری3، آئودی A4 و لکسوس IS رقابت می‌کند. همین موضوع می‌تواند بزرگ‌ترین چالشی باشد که محصول جدید و لوکس جنسیس با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.


ظاهر پرتلاطم
جنسیس G70 نیز مانند برادر بزرگ‌ترش، نخست در قالب یک نمونه مفهومی در سال 2016 به نمایش در آمد. دو سال پس از آن، در سال 2018 نمونه تولید انبوه این خودرو معرفی و راهی خط تولید شد که تفاوت‌های زیادی با نمونه کانسپت داشت. پیتر شرایر، سرطراح آلمانی هیوندای کیا که پیش از سابقه فعالیت در آئودی را داشته، مدیر طراحی جنسیس G70 است.
زمانی که بخش‌های مختلف جنسیس G70 را از نظر می‌گذرانیم، ناخودآگاه تصاویری از چند خودروی ژاپنی و آلمانی از فکرمان عبور می‌کند. طراحان جنسیس G70 در استفاده از خط‌های شکسته، عملکرد محتاطانه‌ای از خود نشان نداده‌ و از سویی با به کارگیری المان‌های متعدد، نمای شلوغ و سردرگم کننده‌ای برای بخش جلوی آن ایجاد کرده است. هر چند طراحان این خودرو تلاش کرده‌اند با استفاده از المان‌های به کار رفته در جنسیس G80 و جنسیس G90 به هویتی خاص در طراحی این برند برسند، اما باید پذیرفت دستیابی به این شخصیت مستقل زمان‌بر است و حالا در محصولات جدید جنسیس دیده می‌شود.


کابین ساده
طراحی فضای کابین جنسیس G70 مانند طراحی بدنه آن از فلسفه مشخصی پیروی نمی‌کند، اما در مجموع محیط آرامی را برای سرنشینان این خودرو فراهم می‌آورد. تیم طراحی جنسیس در ایجاد فضای داخلی این خودرو ویژگی تازه‌ای برای آن ایجاد نکرده و مانند بیش‌تر خودروهای مدرن بازار از نمایشگر لمسی در میانه کنسول و درجه‌ها و دکمه‌های مربوط به آپشن‌های گوناگون مانند تهویه مطبوع بهره می‌برد. خلاف طراحی نمای بیرونی این خودرو که خسته‌کننده و بسیار شلوغ است، فضای کابین جنسیس G70 ساده است. استفاده گسترده از پوشش‌های چرمی در قسمت‌های گوناگون اتاق سعی در لوکس نشان دادن‌ این اتومبیل دارد.

 

لوکس پرهیاهو
جنسیس برای مدلG70 دو پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی در نظر گرفته است. نمونه‌های بنزینی شامل یک نسخه 2 لیتری 4 سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر با 249 و 252 اسب‌‌بخار قدرت و 352 نیوتن‌متر گشتاور و یک مدل 6 سیلندر با آرایش V شکل به حجم 3.3 لیتر که با بهره‌گیری از توربوشارژر 365 اسب بخار قدرت و 509 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در هر دو تیپ سیستم انتقال قدرت به انتخاب مشتری می‌تواند نیروی پیشرانه این خودرو را به وسیله دو محور یا محور محرک عقب به چرخ‌ها منتقل کند. در این میان وظیفه تعویض دنده‌های بر عهده یک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود که در نمونه 2 لیتری با موتور ضعیف‌تر، از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

 

وضعیت جنسیس G70 در مقابل آلمانی‌ها
به طور کلی می‌توان برتری‌ها و کاستی‌های جنسیس G70 را در مقابل خودروهای آلمانی که آن‌ها را رقیب خود می‌خواند در شش مورد دسته بندی کرد:


1. قدرت بیش‌تر!
پیشرانه پایه جنسیس G70 در مقایسه با ب‌ام‌و 320i از 30 درصد گشتاور بیش‌تر و 40 درصد قدرت بیش‌تری دارد. G70 در مقابل آئودی A4 و مرسدس‌بنز C300 تنها چند اسب‌بخار قدرت بیش‌تر دارد، اما در مقابل این دو آلمانی اندکی گشتاور بیش‌تری نسبت به جنسیس در اختیار دارند. پیشرانه V6 3.3 لیتری جنسیس نسبت به ب‌‌ام‌و 340i و آئودی S4 قدرت و گشتاور بیش‌تری داشته و تنها مرسدس C43 است که در این زمینه از جنسیس قوی‌تر ظاهر می‌شود.

 

2. تزیینات مرغوب
عده‌ای بر این باورند که کیفیت مواد به کار رفته در ساخت تجهیزات داخلی جنسیس G70 به میزان قابل‌ توجه‌ای بالاتر از رقیب‌های آلمانی آن است. چرمی که قسمت‌های گسترده‌ای از فضای کابین این خودرو را پوشانده، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از آلومینیوم با دقت بالا در جزییات مختلف این جنسیس نیز جالب توجه است، اما برای آن عده که مواد دیگری مانند چوب را ترجیح می‌دهند، گزینه‌ دیگری برای جایگزینی با آلومینیوم وجود ندارد.

 

3. گارانتی طولانی‌تر
در جایی که سه خودروساز آلمانی گارانتی چهارسال یا 50 هزار مایلی را برای مجموعه و نیروی محرکه محصولات‌شان در نظر می‌گیرند، جنسیس برای کل خودرو پنج سال گارانتی و برای نیروی محرکه G70، ده سال یا 100 هزار مایل ضمانت در نظر خواهد گرفت! همچنین جنسیس تا 36 هزار مایل یا سه سال هزینه نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای G70 را پرداخت خواهد کرد!

 

4. نبود نسخه HighPerformance
یکی از ویژگی‌های منفیG70 در مقابل خودروهای آلمانی، نداشتن یک نسخه خاص و قدرتمند از سوی جنسیس است. در این جا است که مرسدس‌بنز با C63 AMG و ب‌ام‌و با M3 به تنهایی در میدان رقابت خواهند تاخت.

 

5. نداشتن تاریخچه!
اصلی‌ترین کمبودی که شرکت‌های تازه‌کار با آن‌ها رو‌به‌رو هستند، نداشتن تجربه عملی کافی است. اگرچه هیوندای در سال‌های گذشته با به کارگیری متخصصانی که تجربه کار در مجموعه‌های معتبری مانند مرسدس را داشته‌اند، به پیشرفت چشم‌گیری رسیده، اما در مقابل خودروسازانی مانند ب‌ام‌و، آئودی، مرسدس‌بنز یا آلفارومئو بیش از یک جوان‌ تازه‌کار به نظر نمی‌رسد و این موضوع از نظر بسیاری از مشتریان ویژگی بسیار مهمی است که جنسیس G70 از داشتن چنین افتخارهایی محروم است.

نظر دهید


در همین زمینه