شبکه‌های اجتماعی

دردسر جدید هیوندای، اولین آتش‌سوزی نسل جدید جنسیس G80
اتومبیل فارسی - آتش‌سوزی نسل جدید جنسیس G80

تحقیق برای بررسی علت حادثه ادامه دارد

نسل جدید جنسیس G80 در کره جنوبی شروعی تلخ را تجربه کرد.

 

عرضه نسل جدید جنسیس G80 در کره جنوبی از اواخر ماه مارس شروع شده اما در همان بدو عرضه حاشیه بزرگی برای آن شکل گرفت. ماجرا از این قرار است که خانم 54 ساله‌ای که به تازگی جنسیس G80 خود را تحویل گرفته بود نتوانست بیش‌تر از یک ماه از اتومبیل جدید خود لذت ببرد، زیرا محفظه موتور خودرو وی در یکی از اتوبان‌های کره جنوبی آتش گرفت.

راننده این جنسیس G80 زمانی که شعله‌های آتش که از محفظه موتور زبانه می‌کشیدند را دید به سرعت خودرو را در حاشیه اتوبان و در نزدیکی یک تونل متوقف کرد. آتش‌نشانان به سرعت به محل حادثه رسیدند و در عرض هفت دقیقه آتش مهار شد. در این حادثه خوشبختانه راننده با خروج سریع از خودرو هیچ آسیبی ندید اما خسارت وارد شده به خودرو قابل توجه است. جلوپنجره و سپر جلو به طور کامل سوخته، قسمت‌هایی از گلگیرهای جلوی آن نیز ذوب شد و ربخش‌هایی از رنگ خودرو نیز به دلیل حرارت بالا از بین رفته است.

 

به گفته یكی از مقامات اداره آتش‌نشانی کره جنوبی، علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است اما مثل همیشه در این موارد دو فرضیه مطرح می‌شود، اول نقص وسیله نقلیه و دیگری خطای راننده. هم اکنون پلیس و آتش‌نشانی در تلاش برای روشن شدن علت دقیق حادثه هستند.

از آنجا که این اولین حادثه‌ای بود که برای نسل جدید جنسیس G80 پیش آمد، شرکت هیوندای تحقیقات خود را پیرامون بررسی فنی این حادثه آغاز کرده اما قبل از اتمام تحقیقات و روشن شدن علت آتش‌سوزی هیچ اظهار نظری نخواهد کرد. این خودروساز همچنین خواستار بازبینی دوربین‌های مدار بسته پلیس شد زیرا راننده گفته که پیش از ورود به تونل، مقداری زباله و  جعبه‌های کاغذی را در مسیر حرکت خود دیده اما به دلیل شرایط ترافیکی اتوبان نتوانسته تغییر مسیر دهد و به ناچار از روی آن‌ها رد شده است. بلافاصله پس از آن، چراغ هشدار خودرو شروع به چشمک زدن کرده و بنابراین راننده تصمیم گرفته تا پس از خروج از تونل در حاشیه مسیر متوقف شود اما پیش از این تصمیم، آتش‌سوزی آغاز شده بود.


لازم به ذکر است که در صحنه حادثه یک فیلتر هوای کامیون که تا حدی سوخته بود پیدا شد که احتمالاً نشان می‌دهد که اصطکاک بین فیلتر هوا و زیر G80 باعث ایجاد جرقه و آتش سوزی شده است. اگر این مساله صحت داشته باشد یک بدشانسی بزرگ برای مالک این اتومبیل رقم خورده است و البته امیدواریم که چنین باشد و یک نقص فنی ذاتی باعث آتش‌سوزی G80 نشده باشد.

نظر دهید


در همین زمینه