شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: عمید ناصر
کراس‌اوور FMC T5  توسط فردا موتورز رونمایی شد + مشخصات فنی و قیمت
اتومبیل فارسی - FMC T5

رقیبی برای ام‌وی‌ام تیگو 7 و هایما S7

 

شرکت فردا موتورز با برگزاری مراسمی با حضرو خبرنگاران، به طور رسمی از کراس‌اوور جدید خود با نام FMC T5 رونمایی کرد.

FMC T5 دارای طول 4550، عرض 1825، ارتفاع 1725 و فاصله بین دو محور 2720 میلی‌متر بوده و قابلیت حمل 5 سرنشین را دارا است و یک کراس‌اوور متوسط تک دیفرانسیل محسوب می‌شود.

 

 

پیشرانه و جعبه‌دنده FMC T5

بر اساس اطلاعات درج شده در کاتالوگ FMC T5، خودروسازی فردا این کراس‌اوور را با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی عرضه خواهد کرد. این پیشرانه که دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است با کد 4A91T شناخته شده و توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت در دور 5000 و بیشینه گشتاور 230 نیوتن‌متر را در 2000 تا 4500 دور در دقیقه دارا است. FMC T5 به جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. 

 

 

 

 

تجهیزات رفاهی و ایمنی FMC T5

مشتریان ایرانی را باید جزو آن دسته از مشتریانی دانست که اهمیت زیادی برای تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو قائل هستند. تا جایی که بسیاری آپشن‌های زیاد را به قوای محرکه قوی ترجیح می‌دهند. بنابراین بیش‌تر خودروسازان داخلی در بخش خصوصی نیز در تلاش هستند تا محصولات خود را با بالاترین رده تجهیزاتی به فروش برسانند.

 

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی FMC T5 به امکاناتی چون ۶ کیسه هوای ایمنی (10 نقطه‌ای)، سامانه ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی (ESP) و سامانه‌های حفظ تعادل شامل DSC و VSC، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش (TCS)، سامانه هشدار دهنده رانندگی بین خطوط (LOR)، هشدار دهنده فاصله ایمنی از جلو (FCW)، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، سقف پانوراما، پوشش چرمی صندلی‌ها، اتولایت (سنسور نور)، چراغ‌های روشنایی در روز، آینه‌های جانبی تا شونده برقی، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر 12 اینچی لمسی و درگاه USB و بلوتوث، کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، گرمکن صندلی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سنسور و دوربین دنده عقب، گرمکن آینه‌های کناری، درب صندوق برقی، ترمز پارک برقی و... اشاره کرد.

 

خودروسازی فردا این کراس‌اوور را با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی عرضه خواهد کرد. این پیشرانه که دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است با کد 4A91T شناخته شده و توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت در دور 5000 و بیشینه گشتاور 230 نیوتن‌متر را در 2000 تا 4500 دور در دقیقه دارا است

 

سایر ویژگی‌های فنی FMC T5

FMC T5 در بخش سیستم تعلیق در محور جلو به سامانه نام آشنای مک فرسون و در محور عقب از سامانه تعلیق چند اتصالی مستقل بهره می‌برد. همچنین FMC T5 از ترمزهای دیسکی خنک شونده در محور جلو و دیسکی در محور عقب استفاده شده است. حجم مخزن سوخت 55 لیتری، حجم فضای بار 515 لیتری، سامانه سوخت‌رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای و رینگ‌های 215/65R18 از دیگر ویژگی‌های FMC T5 به شمار می‌رود.

 

علاوه بر این، در کابین FMC T5 از نمایشگر عمودی بسیار بزرگی که امروزه به نام نمایشگرهای تبلتی در خودروهای معروف است استفاده کرده که این مساله سبب حذف بسیاری از دکمه‌ها و انتقال تمامی تنظیمات به نمایشگر لمسی شده است. این آپشن در بسیاری از بازارها مانند بازار ایران بسیار پرطرفدار است تا جایی که بسیاری از مشتریان نسبت به نصب چنین نمایشگرهایی در خودروهای تولید داخل نیز اقدام می‌کنند.

 

 

 قیمت و رقبای FMC T5

FMC T5 در بازار ایران به رقابت با ام‌وی‌ام تیگو 7، هایما S7 و SWM G01 خواهد پرداخت. 

محمدرضا آريان‌نژاد، مدير بازاريابی فرداموتورز، در مراسم رونمايی  FMC T5 با اعلام بازه قيمتی 900 ميليون تا يک ميليارد تومانی برای كراس‌اوور جديد اين شركت، گفت: «تمام تلاش مديران گروه خودرويی فردا انتخاب محصولی با امكانات مناسب و قيمتی پايين‌تر از ساير رقبا بود تا شرايط برای خريد محصولی درخور برای مشتريان عزيز فراهم شود.»

 

آريان نژاد با اشاره به اينكه فرداموتورز در حال بازارسنجی و انجام مراحل اوليه آغاز عرضه محصول به بازار است، افزود: «قيمت قطعی T5 همزمان با آغاز فروش اين محصول در ماه آينده از سوی فرداموتورز اعلام خواهد شد.»

 

 

نظر دهید