شبکه‌های اجتماعی

رنو مدل مفهومی مگان eVision را معرفی کرد
AutomobileFa - 2021 Renault Megane eVision Concept

پیش نمایشی از یک هاچ‌بک برقی

رنو مفهوم در رویداد eWays خود مدل مفهومی جدید مگان eVision را، در کنار داچیا اسپرینگ جدید معرفی کرده است. مدل مفهومی مگان eVision اولین محصول رنو است که بر اساس پلت فرم ماژولار CMF-EV و حاصل از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی ساخته شده است. لازم به ذکر است که نیسان آریا نیز بر اساس همین پلتفرم توسعه داده شده است. 

 

به گفته این خودروساز فرانسوی، مدل مفهومی فوق از یک بسته باتری کم وزن 60 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که با فناوری شارژ سریع 130 کیلوواتی سازگار است اما اشاره‌ای به میزان پیمایش آن با یک بار شارژ کامل نکرده است. موتور الکتریکی به کار رفته در مدل مفهومی جدید مگان eVision توانایی تولید 217 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارا است. این اتومبیل دیفرانسیل جلو با قوای محرکه الکتریکی در مدت زمانی کم‌تر از 8 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مدیرعامل رنو درباره این مدل مفهومی گفت: «ما به طور کامل از توانایی‌های این پلت فرم الکتریکی برای ساخت یک هاچ بک کلاسیک استفاده کرده‌ایم. با نازک‌ترین بسته باتری موجود در بازار، یک بدنه جمع و جور 4.21 متری که در سگمنت C قرار می‌گیرد، می‌توان مدل مفهومی مگان  eVision را یک شاهکار دانست.» 

 

به گفته وی این مدل مفهومی تا 95 درصد آماده تولید شده است. مدل مفهومی مگان eVision جدید دارای طول 4.210، عرض 1.800 و ارتفاع 1.505 میلی‌متری بوده و فاصله دو محور آن نیز به 2.700 میلی متر رسیده است. این محول جدید به طور دقیق به رقابت با فولکس‌واگن ID.3 خواهد پرداخت که دارای اندازه‌های بزرگ‌تری (طول 4.262، ارتفاع 1،552 و فاصله دو محور 2765 میلی متر) نسبت به مدل مفهومی مگان eVision است. 

نسخه نهایی تولید مگان eVision اواخر سال آینده میلادی در بازار اروپا عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که با ظرفیت‌های گوناگون باتری و قدرت‌های مختلف موتور ارائه شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه