شبکه‌های اجتماعی

چانگان آلسوین، سدان ارزان چانگان چه ویژگی‌هایی دارد؟
اتومبیل فارسی - چانگان آلسوین B511

چانگان B511 

چانگان سال 2018 در نمایشگاه اتومبیل پکن، نسل دوم چانگان آلسوین را رونمایی کرد. یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت که رده‌ای پایین‌تر از مدل ایدو قرار می‌گیرد.
نسل دوم چانگان آلسوین که با کد B511 شناخته می‌شود، خودرویی با طراحی مدرن است که در طراحی آن سلیقه مشتری‌های هدف به خوبی در نظر گرفته شده است. در نمای جلو شاهد جلوپنجره بزرگ پروانه‌ای چانگان هستیم که به چراغ‌های چند ضلعی آن متصل شده است. نمای کلی عقب نیز یادآور همین قسمت در نسل پنجم هیوندای النترا است. خطوط بدنه پخته و بر اساس زبان طراحی جدید چانگان شکل گرفته است.


نمای داخلی چانگان آلسوین نیز بر اساس زبان طراحی روز چانگان شکل گرفته است. استفاده از متریال گوناگون مانند چرم مصنوعی، پلاستیک و قطعه‌های تزیینی پیانویی، در کنار المان‌های فضایی ترکیبی خاص در نمای داخلی چانگان آلسوین ایجاد کرده است. یک نمایشگر تبلتی کوچک در مرکز داشبورد قرار گرفته و خلاف مد این روزهاکه نشانگر‌های پشت فرمان همگی دیجیتالی است، چانگان از سیستم ترکیبی استفاده کرده و در کنار سرعت سنج سنتی، چند نمایشگر کوچک دیجیتالی تعبیه کرده که حسی اسپرت به کابین منتل می‌کند.
چانگان آلسوین، یک سدان جمع‌ و جور در کلاس B است. خودرویی با فاصله بین دو محور 2535 میلی‌متری که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4390، 1725 و 1490 میلی‌متر است. برای این که به خوبی اندازه چانگان آلسوین را درک کنید، باید گفت این خودرو در طول 4 سانتی‌متر از ایکو دنا کوتاه‌تر است و عرض و ارتفاع تفاوت چندانی با این خودرو ندارند، اما فاصله بین دو محور آن حدود 14 سانتی‌متر از این خودرو کوتاه‌تر است. این موضوع موجب چانگان آلسوین اوورهنگ‌های نسبتا کشیده ای داشته باشد، هر این تناسبات به واسطه طراحی مدرن و خطوط روی بدنه به هیچ عنوان آزاردهنده به نظر نمی رسد.

 

چانگان آلسوین به دو نوع موتور مجهز شده است. یک موتور4 سیلندر خطی 1.4 لیتری (1370 سی‌سی) تنفس طبیعی که 101 اسب بخار قدرت دارد و با یک جعبه دنده 5 سرعت دستی جفت و جور می‌شود. حداکثر گشتاور این پیشرانه 135 نیوتن‌متر است و استاندارد آلایندگی یورو6 را دریافت می‌کند. مصرف چانگان آلسوین با این ترکیب پیشرانه در سیکل‌های شهری، ترکیبی و جاده به ترتیب 7.4، 5.4 و 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. یک موتور 1.5 لیتری (1480 سی‌سی) چهار سیلندر که 107 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده تا با جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچ همراه شود. این پیشرانه نیز تنس طبیعی است و 145 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بر اساس اعلام چانگان، مصرف سوخت آلسوین با این ترکیب در شهر 8.4 لیتر است و در سیکل شهری و جاده به ترتیب به 4.9 و 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

چانگان آلسوین در بازار چین 49.900 تا 67.900 یوآن قیمت دارد. یعنی معادل 7.340 تا 9.980 دلار. با وجود این قیمت که آن را در ردیف ارزان‌ترین خودروها قرار می‌دهد، در دو سالی که این خودرو وارد بازار چین شده، حدود 20.000 دستگاه از آن به فروش رسیده است.

سیستم تعلیق چانگان آلسوین در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است. همچنین چانگان برای این خودرو ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز کاسه‌ای برای عقب در نظر گرفته است که در تمام به سیستم‌های کمکی ABS و EBD مجهز شده است است. علاوه بر این در نسخه‌های مجهزتر شاهد ترمز کمکی (BA)، کنترل کشش، برنامه کنترل پایداری (ESP) و سیستم کمکی حرکت در سربالایی هستیم.
رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی 14 و 15 اینچی بسته تیپ تجهیزاتی برای چانگان آلسوین‌ در نظر گرفته شده است. علاوه بر این می توان به سیستم چند رسانه‌ای، کنترل تهویه مطبوع دیجیتالی، سانروف برقی، دو کیسه هوا، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، پوشش ترکیبی چرم و پارچه برای صندلی‌ها، چراغ‌های راهنما روی آینه‌های کناری و ... به عنوان مهم‌ترین تجهیزات این خودروی ارزان قیمت اشاره کرد.


چانگان آلسوین در بازار چین 49.900 تا 67.900 یوآن قیمت دارد. یعنی معادل 7.340 تا 9.980 دلار. با وجود این قیمت که آن را در ردیف ارزان‌ترین خودروها قرار می‌دهد و گارانتی 3 سال 60.000 کیلومتری که چانگان برای آن ارائه کرده است، در دو سالی که این خودرو وارد بازار چین شده است حدود 20.000 دستگاه از آن به فروش رسیده است. پاکستان به عنوان بازار آینده این خودرو در نظر گرفته شده و این احتمال وجود دارد که توسط یکی از خودروسازان بخش خصوصی شاهد عرضه آن در بازار ایران نیز باشیم.

نظر دهید