شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اکسید ES
برقی فست‌بک، هدیه چری در روز تکنولوژی

 چری در روز تکنولوژی این شرکت سفارش‌گذاری اکسید Sterra ES، اتومبیل تمام الکتریکی جدید خود را آغاز کرد. اکسید ES یک فست‌بک متوسط است که نخستین بار در نمایشگاه شانگهای به نمایش درآمد و در سه ماهه آخر سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد.


در طراحی اکسید Sterra ES از مفهوم باد استفاد شده که به وضوح در خطوط جانبی قابل درک است. چراغ‌های این اتومبیل تمام الکتریکی، از نوع تعاملی است و در حالت‌های مختلف نوری واکنش مناسب و هوشمندی ارائه می‌کند، همچنین اکسید ES به سیستم کمک راننده خودران پیشرفته مجهز شده است.
اکسید ES در مقابل باد مقاومت چندانی ندارد و ضریب درگ آن تنها 0.205cd است. نمای عقب اتومبیل از سبک طراحی مینیمالیستی و ساده برخودار است و طراحی خاص چراغ‌های عقب آن را چشم‌نواز کرده است. از نکات قابل توجه در اکسید ES استفاده از اسپویلر برقی است که به صورت خودکار بر اساس سرعت تنظیم می‌شود، هرچند قابلیت دستی تنظیم آن نیز وجود دارد، این اسپویلر در دو سطح 0 تا 15 درجه قابل تنظیم است که ایمنی رانندگی در سرعت بالا را بهبود می‌بخشد. اکسید ES از نظر اندازه دارای 4945 میلی‌متر طول، 1978 میلی‌متر عرض و 1489 میلی‌متر ارتفاع است و فاصله دو محور آن 3000 میلی‌متر اعلام شده است.

 

 


اکسید ES از زبان طراحی داخلی Qingliuyun بهره برده و برای اولین بار به iFlytek Spark مجهز شده است. مقابل کنسول مرکزی این اتومبیل صفحه نمایش 15.6 اینچی قرار گرفته که کنترل خودرو در آن متمرکز شده است. رابط کاربری مولتی مدیای خودرو به روز شده و مجهز به سیستم صوتی Lion MelodY است. سیستم صوتی خودرو از جلوه‌های صوتی پانوراما پشتیبانی کرده و مجهز به 32 بلندگو برای پخش صدا است. بلندگوهای راننده می‌توانند تجربه استفاده از سه سناریو را برای راننده در حالت‌های مختلف رانندگی فراهم کنند، این سه سناریو شامل حالت اتومبیل کامل، حالت رانندگی و حالت خصوصی است.


از نظر قدرت و پیشرانه، خودروی جدید ترکیب‌های متنوعی دارد. حداکثر توان نسخه تک موتور اکسید ES به ترتیب 185 کیلووات و 230 کیلووات و نسخه دو موتور به ترتیب 123 و 230 کیلووات است و شتاب صفر تا صد آن می‌تواند به 3 ثانیه برسد. اکسید ES با یک بار شارژ کامل قادر است 720 کیلومتر را پیموده و مصرف برق آن 11.7 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر است. این اتومبیل پس از 5 دقیقه شارژ قدرت پیمودن 150 کیلومتر را خواهد داشت و در 15 دقیقه از 30 درصد شارژ به 80 درصد خواهد رسید. این سری از محصولات اکسید به صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی هوشمند، سیستم جناغی دوبل جلو و سیستم میرایی الکترومغناطیسی عقب، شاسی تمام آلومینیومی و ریخته‌گری یک تکه ارائه می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه