شبکه‌های اجتماعی

Automobile Farsi - Exeed Yaoguang
Automobile Farsi - Exeed Yaoguang
اولین تصاویر رسمی

 

در نمایشگاه چنگدو که در آگوست سال جاری برگزار شد، اکسید از مدل کانسپت آتلانتیس – AtlantiX- رونمایی کرد. حالا با گذشت 2 ماه از این نمایشگاه، اکسید اولین عکس‌ها از نسخه نهایی این مدل را با نام جدید یائوگوانگ ( Yaoguang-نام اولین ستاره در دب اکبر) منتشر کرده است.


این خودرو بر پایه پلتفرم M3X که پیش از این TX و VX نیز بر روی آن ساخته شده‌اند توسعه پیدا کرده است. حرف M بیانگر Mars یا مریخ، 3 نشان دهنده سه ویژگی مهم یعنی هوش پیشرو – قدرت بالا – انعطاف پذیری و X نیز به حالت‌های بی‌نهایت اشاره می‌کند. ابعاد این خودرو در طول برابر 4781، عرض 1920، ارتفاع 1671 و فاصله بین دو محور 2815 میلیمتر است.


از نظر طراحی، نمای جلو یائوگوانگ با چراغ‌های ال‌ای‌دی که توسط دو نوار نورانی در قابی مشکی رنگ به صورت عرضی به یکدیگر متصل شده‌اند و مانند کدیلاک CT تا روی سپر ادامه دارد به همراه پترن لوزی مانند جلوپنجره که یادآور آزرا 2022 است آشنا و جذاب به نظر می‌رسد. در نمای جانبی نکاتی همچون رینگ‌ها، دستگیره‌های جمع شونده، تزئین کروم بالای شیشه که در انتها و روی ستون C با یک طرح جذاب تمام می‌شود و چراغ راهنما خطی پشت گلگیر توجه‌ها را جلب می‌کند. پشت خودرو یائوگوانگ نیز با نمای جلو هماهنگ شده و تقریبا همان طرح مشکی، چراغ‌های ال‌ای‌دی متصل به هم، برش روی سپر که در جلو ورودی هوا و در عقب جای مه شکن تعبیه شده و چهار خروجی اگزوز دیده می‌شود.


برای خودرو یائوگوانگ سه سایز رینگ و تایر با مشخصات 215/55 R18، 235/55 R19 و 245/50 R20 در نظر گرفته شده تا خریداران بنا به سلیقه خودشان یکی را انتخاب کنند. کابین خودرو یائوگوانگ به لطف نمایشگر یک تکه 24.6 اینچ (دو نمایشگر 12.3 اینچ)، متریال با کیفیت، کنسول میانی خلوت با تنها 3 ناب چرخشی برای تهویه مطبوع، یک محفظه همراه و پد شارژ بی‌سیم؛ همسو با خط مشی جدید کمپانی چری طراحی شده که نکات ریزی مانند فرمت تنظیم صندلی‌های برقی به شکل مرسدس بنز و نبود دستگیره در از داخل و الکتریکی شدن آن را در خود پنهان کرده است. از دیگر نکات این کابین می‌توان به فرمان دی کات با دکمه‌های لمسی، پدل شیفتر و لیور گیربکس پشت فرمان (مانند مرسدس بنز)، سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، دمپر‌های تطبیقی (برای اولین بار بر روی محصولات چری) و مجموعه‌ای از دستیار‌های الکترونیکی ایمنی و رانندگی اشاره کرد.


یائوگوانگ تنها با پیشرانه 2 لیتر TGDI با خروجی 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود. انتقال قدرت به چهارچرخ و یا چرخ‌های عقب بر عهده گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه با 7 مود رانندگی خواهد بود. گفته می‌شود حداکثر سرعت این کراس‌اوور 205 کیلومتر بر ساعت است.


این خودرو در خط تولید Chery Automobile Qingdao که طی دو سال و با هزینه 1.9 میلیارد دلار ساخته شده به عنوان اولین محصول تولید می‌شود. ظرفیت تولید سالانه این خط تولید 200 هزار دستگاه در سال است. تولید این خودرو در حال حاضر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال به بازار چین عرضه شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه