شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دانکروورت F22
تولید محدود به 72 دستگاه

 

جدیدترین سوپراسپرت دانکروورت با نام F22 در حالی معرفی شد که نام آن نکته‌ای قابل توجه دارد. شاید با دیدن این نام اولین نکته‌ای که به ذهنتان خطور کند، جنگنده نسل پنجم ایالات متحده آمریکا باشد اما این F22 به آن دلالت ندارد. دلیل نامگذاری این خودرو به F22 تولد اولین دختر مدیرعامل این شرکت با نام Filippa در 22 می 2022 است.


ظاهر دانکروورت F22 بسیار شبیه به D8 GTO می‌ماند اما در اصل این دو هیچ قطعه مشترکی با یکدیگر ندارند و F22 سرآغاز دور جدیدی در این شرکت خواهد بود. پیشرانه مورد استفاده بر روی این نمونه از نوع 5 سیلندر 2.5 لیتر توربو ساخت آئودی است که 492 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این میزان خروجی توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های عقب دانکروورت F22 منتقل می‌شود. F22 تنها 2.5 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در ادامه بیشینه سرعت 290 کیلومتر را به ثبت برساند. وزن کلی دانکروورت F22 تنها 749 کیلوگرم عنوان شده که باعث بوجود آمدن نسبت وزن به اسب 666 اسب‌بخار در هر تن شده که بیشتر از بوگاتی ویرون است.

 


دانکروورت در این خودرو، شاسی فولادی لوله‌ای را با پانل‌های نازک فیبرکربن ترکیب کرده تا علاوه بر کاهش وزن محسوس، استحکام آن را نیز بیشتر کند. تاثیر این اصلاحات همراه با تایر‌های Nankang با سایز 18 اینچ جلو و 19 اینچ عقب باعث هندلینگ بهتر می‌شود. وظیفه توقف دانکروورت F22 سبک و قدرتمند بر عهده ترمز‌های فولادی با کلیپر‌های 4 پیستون خواهد بود اما نباید انتظار نرمی از این سیستم ترمز داشته باشید زیرا هیچگونه دستیار کمکی برای ترمزها وجود ندارد. سیستم سروو نیز برای فرمان راک اند پنیون به صورت سفارشی نصب خواهند شد تا خریداران به طور کلی تجربه‌ای متفاوت از رانندگی داشته باشند. با تمام این تفاسیر، هیچگونه سیستم کنترل و پیداری الکترونیکی در این خودرو موجود نیست و تنها کنترل کشش قابل تنظیم است. سیستم تعلیق نیز به صورت ساده و مستقل طراحی شده که خریدار می‌تواند برای عدم برخورد با سرعت‌گیرها؛ یک سیستم هیدرولیک برای آن تعبیه کند تا ارتفاع خودرو 35 میلی‌متر بالاتر رود.


فضای کابین دانکروورت F22 بسیار ساده طراحی شده و برخلاف بیشتر خودروهای امروزی، فاقد امکانات و تجهیزات پیچیده است. یک سیستم اطلاعات و سرگرمی آیپد رو به روی سرنشین کناری و یک نمایشگر دیجیتال کوچک پشت فرمان وجود دارد. از سادگی کابین دانکروورت F22 می‌توان به تنها کلید‌های فیزیکی موجود در این خودرو که روی فرمان و پشت لیور دنده نصب شده اشاره کرد. صندلی‌های ریکارو با کمربند شش نقطه‌ای برای استفاده روزمره در جاده و پیست تایید شده‌اند. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این خودرو درهای پروانه‌ای دارد و پنل‌های فیبرکربن سقف در عقب جاسازی می‌شوند.


تنها 75 دستگاه از F22 ساخته خواهد شد که 50 دستگاه از آن پیش‌تر فروخته شده و 25 دستگاه دیگر نیز در آینده ساخته و به فروش می‌رسند. F22 در اروپا 245.000 یورو قیمت دارد که با انتخاب تمامی آپشن‌ها، به 345.000 یورو نیز می‌رسد.

 

نظر دهید