شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دتوماسو P900
سبک و قدرتمند

 

در یک دهه گذشته، رشد سوپراسپرت‌ها و هایپرکارها بسیار زیاد شده و هر روز یکی از آنها رونمایی می‌شود. آخرین هایپرکاری که در این هفته معرفی شده، دتوماسو P900 پیست محور است که برخلاف ترند جهانی از موتور الکتریکی در قوای محرکه خود استفاده نکرده و به لطف پیشرانه 12 سیلندر توسعه یافته جدید که برای کار با سوخت‌های مصنوعی طراحی شد، آلودگی و کربن صفر دارد.


دتوماسو می‌گوید این پیشرانه 12 سیلندر با وزن 220 کیلوگرم، سبک‌ترین و کوچکترین 12 سیلندر ساخته شده تا به امروز به حساب می‌آید. تنها وزن این پیشرانه تنفس طبیعی نیست که آن را خاص می‌کند بلکه دور موتور آن نیز با 200 دور بیشتر از گوردون موری T.50 به 12.300 دور بر دقیقه می‌رسد. خروجی این V12 تنها 900 اسب‌بخار اعلام شده که در ترکیب با وزن 900 کیلوگرم آن نسبت شگفت انگیز وزن به اسب 1:1 را ارائه می‌کند. این میزان خروجی توسط گیربکس سکوئنشال Xtrac به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.


از نظر ابعاد و اندازه، دتوماسو P900 دقیقا مشابه به Apollo Intensa Emozione است و صد البته این موضوع اتفاقی نیست زیرا طراحان این خودرو همان افرادی هستند که اینتنسا را طراحی کردند. این خودرو برای تست آیرودینامیک، در تونل بادی تست شده که خودروهای F1 در آن مورد آزمایش قرار می‌گیرند.


از آنجایی که دتوماسو می‌گوید دتوماسو P900 در حد و اندازه نمونه‌های LMP است و هنوز هیچ آماری از عملکرد این خودرو منتشر نشده، می‌توان آن را رقیبی برای آستون مارتین والکری AMR Pro دانست.


این تنها یک رندر از این خودرو است و نمونه اصلی آن بهار سال آینده رسما رونمایی می‌شود. تنها 18 دستگاه از P900 تولید خواهد شد که قیمت هر کدام 3 میلیون دلار اعلام شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه