شبکه‌های اجتماعی

بوگاتی مدل مفهومی جدید بولاید را معرفی کرد / شتاب صفر تا 300 کیلومتر در ساعت در 7 ثانیه!
اتومبیل فارسی - مدل مفهومی بوگاتی بولاید 2020

عطش سیری ناپذیر بوگاتی در ساخت هایپرکارها

بوگاتی مدل مفهومی جدید بولاید را به طور رسمی معرفی کرد. بولاید یک هایپر کار با نسبت جرم به اسب بخار 0.67 بوده که رقمی بی‌سابقه است.

بوگاتی بولاید یک نسخه آزمایشی و به نوعی یک تمرین عملی برای بوگاتی است تا بتواند عملکرد یک خودروی سبک وزن را در کنار پیشرانه 8 لیتری W16 خود بسنجد. به همین دلیل بوگاتی در طراحی و ساخت این مدل تنها از قطعات حیاتی و اساسی استفاده کرده و تا حد امکان از تجمل‌گرایی دوری کرده است تا بتواند جرم کلی خودرو را پایین نگه دارد. این مساله به طور مستقیم مورد تایید استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی قرار گرفته است. بنابراین بوگاتی بولاید را باید ترکیبی از اتاق سبک وزن در کنار قوای محرکه شیرون دانست که قابلیت دستیابی به سرعتی فراتر از 499 کیلومتر در ساعت را دارا بوده و شتاب صفر تا 300 کیلومتر در ساعت آن نیز 7.37 ثانیه طول خواهد کشید.

 

موتور بهینه شده 16 سیلندر بوگاتی با آرایش W16 و حجم 8 لیتر که در این مدل مورد استفاده قرار گرفته توانایی تولید 1824 اسب‌بخار قدرت و 1850 نیوتن متر گشتاور را دارا است. جرم خالص بوگاتی بولاید 1240 کیلوگرم اعلام شده که برای یک هایپرکار رقم حیرت انگیزی است و همین مساله سبب شده تا بولاید عملکردی در حد یک اتومبیل فرمول یک داشته باشد. برای دستیابی به چنین جرمی، بوگاتی در طراحی و ساخت بولاید به طور گسترده از اجزای تیتانیومی ساخته شده به کمک فناوری پرینت سه بعدی، عناصر سرامیکی در سیستم ترمز و فیبر کربن در شاسی مونوکوک استفاده کرده است. بولاید را باید سریع‌ترین و سبک‌ترین محصول بوگاتی دانست.

طبق شبیه‌سازی‌های بوگاتی، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت بولاید 2.17 ثانیه‌‌، شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت 4.36 ثانیه، شتاب سفر تا 300 کیلومتر در ساعت 7.37 ثانیه، شتاب صفر تا 400 کیلومتر در ساعت 12.08 ثانیه‌ و شتاب صفر تا 500 کیلومتر در ساعت آن نیز 20.16 ثانیه اعلام شده است. علاوه بر این، بولاید توانایی دستیابی به حداکثر شتاب جانبی 2.8G را دارد. محصول جدید بوگاتی در مدت زمان 3 دقیقه و 7 ثانیه موفق به طی کردن یک دور در پیست مسابقات لمانز فرانسه و در مدت 5 دقیقه و 23 ثانیه قادر به طی کردن یک دور کامل در پیست نوربرگ رینگ خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر این است که در زمان حرکت بولاید با سرعت 320 کیلومتر در ساعت، نیروی رو به پایین (داون فورس) 1800 کیلوگرمی در عقب و 800 کیلوگرمی در جلو ایجاد می‌شود که این مساله به طور مستقیم به طراحی ظاهری و رعایت اصول آیرودینامیکی در ساخت این مدل مربوط است.

 

بوگاتی بولاید به عنوان یک محصول آزمایشی معرفی شده است اما ممکن است فراتر از یک آزمایش باشد. بوگاتی در این باره می‌گوید که این مساله هنوز قطعی نشده، اما با توجه به تلاشی که برای طراحی و تولید این نمونه اولیه انجام شده می‌توان گفت بولاید شانس خوبی برای تبدیل شدن یک هایپرکار تمام عیار را دارا است.

 

نظر دهید


در همین زمینه