شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی Qin L
رونمایی رسمی در نمایشگاه پکن


بی‌وای‌دی تصاویر و برخی جزییات مربوط به سدان جدید خود یعنی مدل Qin L را منتشر کرده است. این خودرو در کنار مدل فعلی Qin PLUS به فروش گذاشته خواهد شد و قرار است که در نمایشگاه پکن۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی و رونمایی شود.

بی‌وای‌دی Qin L از یک زبان طراحی جدید که به شکل «عناصر زیباشناختی اژدهای مدرن چینی» توصیف شده بهره می‌برد. جلوپنجره بزرگ با طراحی ماتریکسی و چراغ‌های جلوی جذاب، ظاهر اسپرت و باابهت خودرو را تقویت کرده‌اند. از نمای کنار، یک خط طولانی که از فندر جلو تا در عقب را پوشانده مشاهده می‌شود. گفته شده که مدیران بی‌وای‌دی امیدوارند ظاهر فستک‌بک و اسپرت خودرو به آن‌ها در جذب رانندگان جوان و امروزی کمک کند.

ابعاد سدان جدید بی‌وای‌دی از مدل قبلی مجموعه یعنی Qin PLUS کمی بزرگ‌تر است. طول و عرض بی‌وای‌دی Qin L به ترتیب به ۴۸۳۰ میلی‌متر و ۱۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد و ارتفاع آن هم ۱۴۹۵ میلی‌متر اعلام شده است. طبق اطلاعات منتشرشده توسط بی‌وای‌دی، فاصله بین محورهای خودرو ۲۷۹۰ میلی‌متر است.

 



در زیر کاپوت بی‌وای‌دی Qin L، یک پیشرانه پلاگ‌این هایبریدی قرار دارد که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این پیشرانه از نسل پنجم فناوری هایبریدی DM-i بی‌وای‌دی بهره می‌برد. گفته شده که قدرت خروجی پیشرانه بنزینی آن به ۱۰۰ اسب بخار می‌رسد و پیشرانه الکتریکی نیز می‌تواند تا ۱۶۰ کیلووات (۲۱۵ اسب بخار) تولید کند. باتری خودرو نیز که در دو نسخه ۱۵.۸ و ۱۰.۰۸ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود توسط شرکت Zhengzhou FinDreams Battery تامین خواهد شد. این باتری‌ها می‌توانند با یک بار شارژ کامل و در حالت الکتریکی، مسافتی برابر با ۹۰ کیلومتر و ۶۰ کیلومتر را بپیمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این مدل باید تا شروع نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ منتظر بمانیم اما گفته شده که قیمت نسخه پایه آن بیشتر از ۱۲۰ هزار یوآن (برابر با ۱۶ هزار و ۹۰۰ دلار) خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه