شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آوتار 12
Avtar 12 معرفی شد

 

برند Avatr که حاصل سرمایه‌گذاری چانگان، هوآوی و CATL است و نادر فقیه‌زاده را به عنوان طراح در اختیار دارد از جدید‌ترین و دومین محصول خود در نمایشگاه مونیخ رونمایی کرد.


آوتار مدل 12 را با دو قوای محرکه به بازار عرضه خواهد کرد . نمونه اول از یک موتور الکتریکی در عقب بهره می‌برد که 308 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نیرو بخش این موتور پک سه تایی باتری 94.5 کیلووات لیتیوم یون است. نمونه دوم از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در مجموع 578 اسب‌بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این مدل نیز از همان باتری 94.5 کیلووات ساعت استفاده خواهد کرد. پیش از این شایعه شده بود که این دو مدل از دو باتری مختلف 90.4 و 116.8 کیلووات ساعت استفاده کنند که بر روی مدل 11 استفاده شده بود.


از نظر ابعاد این خودرو 5020 میلی‌متر طول، 1999 میلی‌متر عرض، 1460 میلی‌متر ارتفاع و 3020 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد که با این اعداد از Nio ET7 بزرگتر خواهد بود.
مانند اکثر طراحی‌های نادر فقیه‌زاده، طراحی خارجی این نمونه نیز چشمگیر و زیبا است. نمای رو به رو ساده اما جذاب طراحی شده؛ یک ورودی هوا در زیر سپر قرار دارد و دو دیلایت که یکی از آنها فرم C شکل ایجاد می‌کند. داخل دیلایت C شکل نیز چراغ‌های اصلی جانمایی شده که بیشتر خودروهای روز از این طرح استفاده می‌کنند.


نمای جانبی آوتار 12 شاید ساده به نظر برسد و به دور از هرگونه پیچیدگی طراحی شده باشد اما فرم کلی آن که بین یک سدان سنتی و شوتینگ بریک گرفتار شده آن را به شدت جذاب می‌کند. دستگیره درها و اسپویلر عقب مخفی به همراه آینه‌های جانبی که به صورت دوربین دیجیتال هستند از ویژگی‌های بیرونی آوتار 12 محسوب می‌شوند. نمای عقب در عین حال که هیچ نکته‌ای ندارد بسیار بسیار جذاب و گیرا طراحی شده است.


طراحی بی‌نقص به کابین آوتار 12 نیز سرایت کرده و با ورود به این بخش اولین نکته‌ای که نظر بیننده را جلب می‌کند نمایشگر پانوراما 35.4 اینچ است که زیر شیشه جلو قرار دارد. یک نمایشگر شناور بزرگ نیز در مرکز داشبورد چرم آوتار 12 قرار گرفته که اکثر عملیات‌ها و فرامین از طریق آن انجام می‌شود. در دو سمت نمایشگر پانوراما، ویوو نمای بغل خودرو که از دوربین‌های جانبی می‌آید نمایش داده خواهد شد. فرمان دو سمت تخت کوچک این خودرو، قطور و خوش دست طراحی شده و رنگ آن با رنگ داشبورد و بالای صندلی‌ها هماهنگ است.


از دیگر ویژگی‌های آوتار 12 می‌توان به سقف پانوراما الکتروکرومیک، چرم ناپا، نورپردازی کابین، سیستم صوتی با 27 بلندگو، سه رایحه خوشبو کننده الهام گرفته از طبیعت، آینه دیجیتال دید عقب و سیستم دستیار کمکی Advanced Driving System 2.0 هوآوی با 29 سنسور پیشرفته از جمله سه سنسور LiDAR اشاره کرد.
قیمت و جزئیات عرضه اعلام نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه