شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و iX2
نسخه الکتریکی X2

 

ب‌ام‌و همزمان با نسخه بنزینی X2، مدل تمام الکتریکی آن را با پسوند iX معرفی کرد. مانند iX1 که سال گذشته معرفی شد، این بار نیز ب‌ام‌و ابتدا این کراس‌اوور را تنها با یک قوای محرکه تحت مدل iX2 xDrive30 به بازار عرضه خواهد کرد.


iX2 xDrive30 از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که 313 اسب‌بخار قدرت و 494 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیرو بخش این موتورها باتری 64.8 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند بسته به نوع رانندگی می‌تواند بُرد مسافت 417 تا 449 کیلومتر را در استاندارد WLTP تامین کند. با چنین اعدادی، این کراس‌اوور تنها به 5.6 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد.


ب‌ام‌و iX2 از شارژ سریع DC 130 کیلووات پشتیبانی می‌کند و اگر با شارژر AC 11 کیلووات استاندارد آن را شارژ کنند، 0 تا 100 آن 6.5 ساعت زمان می‌برد. یک شارژر AC سه فاز 22 کیلووات نیز به صورت سفارشی وجود دارد که باتری‌های را طی مدت زمان 3 ساعت و 45 دقیقه شارژ می‌کند. اگر iX2 به شارژ DC متصل شود، تنها در مدت زمان 29 دقیقه 10 تا 80 درصد ظرفیت باتری پُر خواهد شد.


پیش از اینکه iX2 به شارژر DC متصل شود، مدیریت سیستم حرارتی باتری فعال می‌شود و قبل از شارژ و حین شارژ مطمئن خواهد شد که باتری در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد. مانند i5، این نمونه نیز از آخرین نرم افزار Max Performance Charging بهره می‌برد که فرآیند شارژ را بهینه می‌کند و این اجازه را می‌دهد که با آغاز شارژ بالاترین میزان توان به باتری برسد.


از نظر طراحی این نمونه تفاوت عمده‌ای با نسخه بنزینی ندارد و تنها بخش‌هایی مانند سپر عقب، زیر سپر جلو و جلوپنجره‌ای که حالا مانند X6 می‌تواند به صورت سفارشی روشن شود با آن نمونه متفاوت است.


از امکانات استاندارد ب‌ام‌و iX2 می‌توان به سیستم مطبوع دو منطقه‌ای اتوماتیک، بلوتوث، سیستم ناوبری مبتنی بر فضای ابری، سیستم صوتی با شش بلندگو به همراه آمپلی فایر و چراغ‌های LED اشاره کرد. نمایشگر 10.2 و 10.7 اینچ به صورت سفارشی بر روی این خودرو نصب خواهد شد.


از نظر ابعاد این خودرو 4554 میلی‌متر طول، 1845 میلی‌متر عرض و 1560 میلی‌متر ارتفاع دارد. وزن این خودرو نیز 2020 کیلوگرم عنوان شده است.


ب‌ام‌و iX2  به زودی در کارخانه رگنزبورگ آلمان تولید خواهد شد و تحویل آن نیز برای بازار اروپا در ماه مارس برنامیه ریزی شده اما برای بازار آمریکا همچنان تاریخی اعلام نکرده‌اند.

 



نظر دهید