شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید آئودی A3 سدان معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید آئودی A3 سدان

دومین نسل از نسخه سدان A3

پس از رونمایی نسل جدید آئودی A3 در نسخه هاچ‌بک در ماه گذشته میلادی، حال این خودروساز آلمانی نسل جدید A3 در نسخه سدان معرفی کرده است. 

 

با توجه به استفاده از پلتفرم مشترک، بسیاری از جزئیات و ویژگی‌های نسخه سدان و هاچ‌بک مشابه یکدیگر است. نسل جدید آئودی A3 سدان دارای جلوپنجره‌ بزرگ‌تر، دو ورودی هوای مثلثی شکل تزئینی و چراغ‌های جلو ارتقا یافته بودده اما در نمای عقبی این نسل تغییر بزرگ و شگرفی را شاهد نیستیم.

بزرگ‌‎ترین تغییر در طراحی نسل جدید A3  سدان را باید در فضای داخلی کابین دانست. نمایشگر 10.1 اینچی جدید که بر خلاف نسل قبلی که از بالای داشبورد بیرون زده بود (پاپ-آپ)، در قسمت میانی داشبورد جاسازی شده است.در بالای داشبورد جانمایی و نصب شده است.علاوه بر این، نسل جدید آئودی A3 سدان به صورت استاندارد مجهز به یک نمایشگر دیجیتالی 10.3 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان است که امکان جایگزینی با نمونه 12.3 اینچی به همراه هد آپ دیسپلی رنگی به سفارش مشتری وجود دارد. 

 

مشخصات فنی و تنوع پیشرانه‌های قابل سفارش برای نسل جدید A3 سدان با نمونه هاچ‌بک آن مشترک است. به احتمال زیاد یک نسخه پرقدرت که به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه مجهز خواهد بود نیز در این نسل در دسترس خواهد بود. در هفته‌های پیش چندین بار نسخه‌های پروتوتایپ آئودی S3 و RS3 نیز در حال تست فنی توسط عکاسان  شکار شده بودند همچنین آئودی بیان کرده است که قصد عرضه نسخه پلاگ-این E-Tron را هم برای نسل جدید A3 دارد. مرسدس بنز کلاس A و ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه نزدیک‌ترین رقبایی هستند که که آئودی با نسل جدید A3 سدان به جنگ با آن‌ها رفته است.

نظر دهید