شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنو رافال
عضو جدید بلونی بیانکور

 

کراس‌اوورهای کوپه عموما در بخش لوکس قرار می‌گرفتند اما رنو سه سال قبل با معرفی آرکانا نشان داد که این محدودیت برای این خودروساز اهمیتی ندارد. اما حالا رنو یک مدل بزرگتر با نام رافال (تلفظ صحیح به زبان فرانسه قافال) معرفی کرده که جز محصولات بالا رده و گرانقیمت این خودروساز محسوب می‌شود. نام آن از روی هواپیما مسابقه‌ای در سال 1934 برداشته شده است.


رنو رافال که در سگمنت D قرار می‌گیرد، اولین نمونه از محصولات رنو به حساب می‌آید که از خط مشی و زبان طراحی جدید این خودرو بهره می‌برد. این کراس‌اوور مانند کلیو 2024 که به تازگی فیس لیفت شده از جلو پنجره جدید و چراغ‌های ماتریسی LED استفاده می‌کند و در تریم Esprit Alpine به عنوان پرچمدار خواهد شد. کراس‌اوورهای کوپه عموما سقف شیب‌دار به سمت عقب دارند که فضای صندوق را کمتر از حالت عادی می‌کند اما رنو رافال با وجود صندلی‌های ردیف دوم نیز 530 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.


رافال تنها در نمونه 5 سرنشین به فروش می‌رسد و از نظر ابعاد 4.7 متر طول و 1.8 متر عرض دارد. رافال از سقف پانوراما بهره می‌برد که مانند بسیاری از خودروهای روز، سرنشینان می‌توانند میزان نور ورودی به کابین را با مات و یا شفاف کردن شیشه کنترل کنند. این امکام وجود دارد که سرنشینان جلو قسمت خود را شفاف کنند و سرنشینان عقب نیز حالت برعکس داشته باشند. با توجه به عرض بیشتر و تایرهای 245 میلی‌متر، رنو رافال قطعا با ابهت‌تر و بزرگتر از اسپیس خواهد بود. رنو برای هندلینگ بهتر، بر روی این خودرو قابلیت فرمانپذیری چرخ‌های عقب را اضافه کرده است. برای بدنه، رنو از رنگ‌های Satin Pearl White و Alpine Blue استفاده می‌کند که گزینه دوم پُررنگ‌تر از رنگ A110 خواهد بود.

 


مانند برخی از نمونه‌های جدید رنو، داخل کابین رافال نمایشگر 12.3 اینچ پشت فرمان و 12 اینچ مرکزی با قابلیت ساپورت اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت وایرلس وجود دارد که توسط یک قاب به یکدیگر متصل شده‌اند. نمایشگر 9.3 اینچ هدآپ دیسپلی به صورت سفارشی نصب خواهد شد.


قوای محرکه رافال به صورت هایبرید و ترکیبی است. پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتر توربو 130 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند در حالیکه موتور الکتریکی 70 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور دارد. در مجموع این خودرو 200 اسب‌بخار قدرت و 410 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد.


در آینده نسخه‌ای چهارچرخ محرک با 300 اسب‌بخار قدرت به خط تولید اضافه خواهد شد که به واسطه موتور الکتریکی نصب شده در عقب حاصل می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه