شبکه‌های اجتماعی

نیسان آریا معرفی شد
اتومبیل فارسی - نیسان آریا

در دو نسخه با یک یا دو موتور الکتریکی

استراتژی جدید نیسان برای معرفی 10 مدل در 20 ماه آینده کاملاً در حال تحقق است. پس از رونمایی از Rogue جدید، حال نوبت به معرفی یک کراس‌اوور تمام الکتریکی است که نیسان نام آن را آریا گذاشته است. این کراس‌اوور برقی بر اساس مدلی مفهومی با همین نام که در سال 2019 در نمایشگاه خودرو توکیو معرفی شد، ساخه شده است.

 

نیسان در نظر دارد کراس‌اوور جدید خود را در دو نسخه تک محور محرک و چهار چرخ محرک با یک یا دو موتور الکتریکی روانه بازار کند. نیسان آریا در نسخه تک محور محرک و یک موتور الکتریکی، توانایی تولید 215 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. در حالی که نسخه چهار چرخ محرک و مجهز به دو موتور الکتریکی قادر است 389 اسب‌بخار قدرت و بیشینه 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه چهار چرخ محرک و مجهز به دو موتور الکتریکی در مددت زمان 5.1 ثانیه به مرز سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و روند شتاب‌گیری را تا رسیدن به بیشینه سرعت 200 کیلومتر در ساعت ادامه خواهد داد.

 

نیسان آریا قادر به پیمایش483 کیلومتر با یک بار شارژ کامل است. این پیمایش برای نسخه تک محور محرک با بسته باتری 90 کیلووات ساعتی است. نیسان امکان سفارش بسته باتری کوچک‌تر با ظرفیت 65 کیلووات ساعت را نیز برای مشتریان مهیا کرده است.

نیسان آریا در نسخه چهار چرخ محرک و دو موتور الکتریکی حجم کم‌تری را در محفظه بار در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد به طوری که حجم محفظه بار این نسخه 413 لیتر اعلام شده است در حالی که محفظه بار در نسخه تک محور محرک 467 لیتر خواهد بود. نیسان امکان سفارش رینگ‌های 19 یا 20 اینچی را برای آریا فراهم کرده است.

 

نیسان در داخل کابین نیز از نمایشگر 12.3 اینچی دوگانه استفاده کرده است که قابلیت‌هایی چون کارپلی اپل و اندروید اتو را برای اتصال به گوشی‌های هوشمند دارا است. نیسان این اتومبیل جدید خود را به جدیدترین سامانه‌های ایمنی خود و سیستم کمکی راننده ProPILOT Assist 2.0 که امکان رانندگی خودکار تحت شرایط خاصی را فراهم می‌کند مجهز کرده است.

 

نیسان آریا از اواسط سال 2021 در بازار ژاپن عرضه خواهد شد و پس از آن برای ورود به بازار ایالات متحده امریکا آماده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که قیمت آریا از 40.000 دلار آغاز شود.

نظر دهید


در همین زمینه