شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس بنز کلاس E 2023
دیو یا دلبر؟

 

آخرین نسل از سدان سایز متوسط مرسدس بنز سال 2017 معرفی شد و تا 2022 تولید و عرضه آن ادامه پیدا کرد. حالا مرسدس بنز نسل جدید این مدل را با کد W214 و انبوهی از امکانات ایمنی و رفاهی معرفی کرده است.


مرسدس برای بازار آمریکا شمالی دو مدل E350 و E450 را در نظر گرفته که از نظر طول تنها نیم اینچ کشیده‌تر و از نظر فاصله بین دو محور نیم اینچ بلندتر از نمونه قبلی شده است. این افزایش ابعاد باعث شده تا کابین برای فضای سر، پا و شانه راحت‌تر از مدل قبلی شود. هر دو نسخه با سیستم 4Matic، گیربکس بهبود یافته 9 سرعته عرضه خواهند شد و بنا به انتخاب، پیشرانه چهار یا شش سیلندر در اختیار راننده قرار می‌گیرد.


طراحی مرسدس بنز کلاس E جدید از نظر بسیاری از کارشناسان طراحی یک پس رفت محسوب می‌شود. بیننده فرم جدیدی را نمی‌بنید و در اصل تنها جزئیاتی کوچک در بدترین نوع خود تغییر کرده‌اند. فرم کلی نمای جلو بسیار شبیه به نسخه EQ شده و در یک تریم از جلوپنجره با مش ستاره کروم بهره می‌برد که مابین دو چراغ LED با دیلایت‌های سه تکه قرار گرفته است. در تریمی دیگر همین فرم با جلوپنجره‌ای مشابه به S کلاس عرضه می‌شود. نمای جانبی شما را کاملا به یاد S کلاس می‌اندازد و از دستگیره درهای مخفی و رینگ‌های 18 تا 21 بهره می‌برد. نمای عقب نیز همان S کلاس است با جزئیاتی متفاوت مانند قوس زیر چراغ‌های عقب، گرافیک بسیار زشت چراغ‌ها، کاهش و نازک‌تر شدن تریم کروم و فرمت خروجی اگزوز فیک زیر سپر؛ که برای تشخیص باید چشمانی با نمره 10/10 داشته باشید.


مرسدس بنز کلاس E جدید از فرمان پذیری چرخ‌های عقب بهره می‌برد که در سرعت‌های زیر 57 کیلومتر بر ساعت تا 4.5 درجه و در سرعت‌های بالاتر تنها 2.5 درجه فرمان می‌گیرد. سیستم تعلیق Airmatic با قابلیت تنظیم دمپرها که در سرعت‌های بالای 119 کیلومتر بر ساعت فاصله از سطح زمین را نیم اینچ کاهش می‌دهد تا مرکز ثقل و ثبات خودرو بیشتر شود با بسته سفارشی Technology بر روی E کلاس جدید نصب می‌شود.


مدل E350 از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتر توربو همراه با یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که 255 اسب‌بخار قدرت و 399 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مدل E450 نیز از پیشرانه شش سیلندر خطی با موتور الکتریکی استفاده می‌کند که توان تولید 375 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

 


خریداران فارغ از اینکه کدام تریم را انتخاب می‌کنند می‌توانند از نمایشگر سوپر اسکرین MBUX بهره ببرند. افرادی که خواهان نمایشگر بیشتر در کابین مرسدس بنز کلاس E جدید هستند می‌توانند پکیج اختیاری MBUX Premium Plus را سفارش دهند که در اینصورت یک نمایشگر برای سرنشین جلو نصب می‌شود که به حسگر‌های صندلی متصل شده تا در صورتی که شخصی روی صندلی جلو نشسته باشد فعال شود. این نمایشگر از دید راننده مخفی می‌ماند تا باعث حواس پرتی آن نشود. حالا که از حواس پرتی صحبت شد، باید بدانید این خودرو به 5 دوربین داخلی مجهز شده تا راننده را پایش کند که البته از این 5 عدد تنها 1 دوربین که چشمان راننده را برای خواب آلودگی پایش می‌کند به صورت استاندارد نصب خواهد شد. دیگر دوربین‌ها شامل یک دوربین به دستیارهای پیشرفته راننده کمک می‌کند، دوربین بعدی که بالای سر راننده نصب شده به سیستم MBUX کمک می‌کند و دو دوربین RGB دیگر یکی بر روی داشبورد و دیگری یک دوربین سلفی می‌شوند. مرسدس می‌گوید این دوربین‌ها به غیر از موارد ذکر شده، برای برگزاری جلسات آنلاین نیز کاربرد دارد. یک نمایشگر سه بعدی سفارشی نیز وجود دارد که از جلوه‌های stereoscopic استفاده می‌کند تا تصاویر عجیب و غریب و جذابی را در اختیار راننده قرار دهد. مانند گذشته سیستم نورپردازی داخلی نیز درون کابین وجود دارد که می‌تواند همراه با سیستم صوتی برمستر سازگار شود.


مرسدس می‌گوید نسل جدید E کلاس بیشتر تغییرات و ارتقا نرم‌افزرا است تا سخت افزار و به همین منظور از یک سیستم کامپیوتری مجزا برای ارائه اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کند که خریداران می‌توانند اپلیکیشن‌های سرگرمی همچون بازی انگری بردز، برنامه جلسات آنلاین مانند زوم و Webex، مرورگر Vivaldi و یا حتی اپلیکیشن تیک تاک را بر روی سیستم اطلاعات و سرگرمی مرسدس بنز کلاس E جدید خود سفارش دهند و یا نصب کنند. تمام این موارد همزمان در کنار وظایف قبلی تین سیستم از جمله کنترل تهویه مطبوع، نویگیشن، نورپردازی و .. انجام می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه