شبکه‌های اجتماعی

آئودی از آرزوهای الکتریکی خود می‌گوید

E-Tron GT مفهومی در لس‌آنجلس رونمایی شد

 آئودی در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس از یک کوپه چهار در تمام‌الکتریکی با نام E-Tron GT رونمایی کرد که قادر به تولید 590 اسب بخار است.  این خودروساز آلمانی تولید انبوه E-Tron GT را از اواخر سال 2020 پس از عرضه E-Tron SUV و E-Tron Sportback آغاز خواهد کرد.

نیروی الکتریسیته مورد نیاز این آئودی از باتری لیتیوم-یونی تعبیه شده در کف اتومبیل تامین می‌شود و الکتروموتورهایی که به طور جداگانه روی محورهای عقب و جلو نصب شده‌اند با مجموع قدرت 590 اسب بخار می‌توانند سرعت این آئودی آینده‌نگر را ظرف 3.5 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسانند. قدرت الکتروموتورها به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شوند و برای بهبود فرمان‌پذیری و قدرت مانور سامانه چهارچرخ فرمان‌پذیر نیز برای آن در نظر گرفته شده است. به منظور دست‌یابی به بیشینه برد حرکتی این اتومیبل الکتریکی سقف سرعت آن در 240 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

هنوز اطلاعات رسمی میزان پیمایش آئودی E-Tron GT در مقیاس EPA منتشر نشده است، اما گفته می‌شود بر اساس سیکل WLTP این آئودی الکتریکی می‌تواند مسیری نزدیک به 400 کیلومتر را تنها با یک شارژ کامل بپیماید. سامانه شارژ وایرلس برای این خودرو در دسترس است، اما با استفاده از شارژ سریع این اتومبیل که به یک سامانه 800 ولتی مجهز است می‌توان 80 درصد از ظرفیت باتری این اتومبیل را ظرف تنها 20 دقیقه شارژ نمود.

در طراحی تند و رادیکال این آئودی زبان مشترکی با E-Tron SUV که پیش‌تر معرفی شده بود، دیده می‌شود. این اتومبیل از رینگ‌های عظیم 22 اینچی سود می‌برد که بر جذبه آن افزوده است. خط‌های تند بدنه با چراغ‌های LED ماتریکسی چهره‌ای اسپرت و آینده‌نگرانه به آن بخشیده است. طول 4.96 متری این اتومبیل آن را به یک کوپه کشیده تبدیل کرده است. آئودی ادعا می‌کند که مرکز ثقل E-Tron GT ارتفاع کمتری از آئودی R8 دارد. به منظور بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی آئودی این محصول مفهومی خود را به خروجی‌های هوا در گلگیر و یک دیفیوزر عقب مجهز ساخته است.

در داخل این آئودی دو محفظه بار و چهار صندلی وجود دارد که یکی در عقب با گنجایش 450 لیتر و دیگری در جلو اتومبیل با ظرفیت 100 لیتر قرار دارد. نگاه سبز و محیط زیست دوستانه آئودی تنها به پیشرانه الکتریکی این خودرو محدود نشده و در داخل به جای استفاده از چرم طبیعی از چرم مصنوعی استفاده شده است. همچنین پارچه‌های مورد استفاده در قسمت‌هایی مانند کنسول میانی و تکیه‌گاه‌های دست در این اتومبیل از مواد اولیه بازیافتی ساخته شده‌اند. طبق اعلام آئودی اولین نمونه‌های تولیدی این اتومبیل الکتریکی در ابتدای سال 2021 به دست مشتریان خواهد رسید.

نظر دهید


در همین زمینه