شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جیپ رانگلر
تنها با یک قوای محرکه

 

جیپ مدل 2024 رانگلر ورژن آمریکا شمالی را ماه ژوئن معرفی کرده بود و حالا زمان آن فرا رسیده که ورژن اروپایی آن را معرفی کند. تغییراتی که بر روی نسخه اروپایی انجام شده محدود به طراحی و امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌شود.


جلوپنجره سنتی 7 قسمتی که امضا طراحی این برند محسوب می‌شود در این نسخه نیز وجود دارد اما در این ورژن شکاف‌ها با مش مشکی، حاشیه خاکستری و قاب همرنگ با بدنه تزئین شده‌اند. این جلوپنجره که سیال‌تر از قبل شده در عین حال که به زیبایی خودرو کمک می‌کند، راندمان خنک کاری را نیز بهبود می‌بخشد. یکی دیگر از تغییرات حذف آنتن بر روی بدنه است که حالا در شیشه جلو ادغام شده تا طرحی یکپارچه بوجود بیاید. خریداران جیپ رانگلر در اروپا می‌توانند از بین 5 طرح جدید رینگ که از سایز 17 تا 21 اینچ موجود است یکی را به دلخواه انتخاب کنند.


داخل کابین رانگلر فضایی مملو از امکانات پیشرفته با متریال با کیفیت قابل مشاهده است. در مرکز داشبورد نمایشگر 12.3 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به Uconnect 5 قرار گرفته که بزرگترین و پیشرفته‌ترین نمونه ارائه شده بر روی رانگلر از ابتدا تاکنون محسوب می‌شود. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم پشتیبانی می‌کند. در بخش ایمنی نیز حالا در تمام مدل‌ها سیستم هشدار خواب آلودگی، هشدار خروج از خط و تابلو خوان به صورت استاندارد قرار دارد.


از نظر قوای فنی، جیپ رانگلر تنها با یک قوای فنی در اروپا عرضه می‌شود. نسخه 4Xe در اروپا عرضه خواهد شد که از پیشرانه درونسوز 4 سیلندر و یک سیستم هایبرید تشکیل شده تا 380 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد. با مودهای مختلف E Selec، مالکین می‌توانند پیشرانه هایبرید را آنطور که می‌خواهند در حالت‌های تمام الکتریکی، ترکیبی و یا صرفه جویی در مصرف باتری تنظیم کنند.


برای افرادی که خواهان پیشرانه درونسوز سنتی هستند، تعداد محدودی جیپ رانگلر با قوای محرکه 4 سیلندر 2 لیتر توربو در بازارهای منتخب اروپایی عرضه می‌شود که 272 اسب‌بخار قدرت دارد و به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز است. آلمان، ایتالیا، اسپانیا و لهستان کشورهایی هستند که از این نمونه دریافت خواهند کرد.


جیپ رانگلر 2024 در دو تیپ Shara و Rubicon عرضه خواهند شدو اولین تحویل ان برای نیمه اول سال 2024 برنامه ریزی شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه