شبکه‌های اجتماعی

جیپ گرند چروکی L 2022 با 3 ردیف صندلی معرفی شد
اتومبیل فارسی - جیپ گرند چروکی L 2022

 در چهار تیپ مختلف با پیشرانه 6 و 8 سیلندر

 


جیپ به تازکی از نسخه جدید گرند چروکی L با 3 ردیف صندلی و افزایش فاصله دو محور از 2.91 به 3.1 متر رونمایی کرده است. طول این عضو جدید خانواده گرند چروکی از 4.8 متر به 5.2 متر رسیده که البته از آنجایی که جیپ در حال کار روی نسخه جدیدی از گرند چروکی با 5 صندلی است، به نظر می‌رسد که ایجاد اختللاف میان اندازه‌های این نسخه‌ها امری طبیعی باشد.

جیپ گرند چروکی L تا حد قابل توجهی در طراحی ظاهری نسبت به گرند چروکی معمولی متمایز است. به عنوان مثال طراحی دماغه این اتومبیل از مدل مفهومی گرند واگونیر الگوبرداری شده است. در داخل کابین نیز، داشبوردی کاملا جدید برای گرند چروکی L طراحی شده و همین مساله این مدل را با نسخه معمولی گرند چروکی متمایز می‌کند. جیپ در داخل کابین از یک نمایشگر 8.4 اینچی لمسی به صورت استاندارد برای سامانه سرگرمی و چند رسانه‌ای استفاده کرده و امکان سفارش یک نمایشگر 10.1 اینچی نیز برای مشتریان فراهم شده است. همچنین یک نمایشگر 10.3 اینچی در پشت فرمان وظیفه نشانگرهای سنتی و نمایش تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده از جمله سیستم نایت ویژن را بر عهده دارد.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم جیپ گرند چروکی L را باید استفاده سیستم تعلیق بادی تطبق پذیر موسوم به Quadra Lift دانست. این سیستم تعلیق در حالت استاندارد فاصله از سطح زمین را روی 211 میلی‌متر تنظیم می‌کند و با قرار گرفتن روی حالت‌های مختلف خارج جاده‌ای (آفرودی) می‌تواند 40.7 و 61 میلی‌متر ارتفاع خودرو را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که به دلیل افزایش فاصله بین دو محور، فضای باری معادل 484 لیتر در دسترس سرنشینان است و در حالتی که صندلی‌های ردیف سوم خوابانده شوند فضای بار به 1312 لیتر و با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم فضای بار به 2400 لیتر افزایش خواهد یافت.
جیپ گرند چروکی L در چهار نسخه مختلف عرضه خواهد شد که این نسخه‌ها در تجهیزات داخل کابین و برخی ویژگی‌های دیگر چون رینگ‌های 20 اینچی، دیفرانسیل با محدود کننده الکترونیکی لغزش، پکیج آفرودی، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک فعال با کمک سنگین، سردکن و گرمکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، حافظه و ماساژور صندلی‌های ردیف اول، سیستم صوتی Mclntosh با 19 بلندگو و... با هم تفاوت دارند.

 

     بخوانید >  مدل مفهومی جیپ گرند واگونیر معرفی شد

 

در بخش قوای فنی همچون نسخه معمولی گرند چروکی، نسخه L دارای یک پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری است که توانایی تولید 290 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین امکان سفارش پیشرانه 5.7 لیتری 8 سیلندر Hemi با 357 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور نیز وجود دارد. این شاسی‌بلند بزرگ به صورت استاندارد به جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز است.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم جیپ گرند چروکی L را باید استفاده سیستم تعلیق بادی تطبق پذیر موسوم به Quadra Lift دانست. این سیستم تعلیق در حالت استاندارد فاصله از سطح زمین را روی 211 میلی‌متر تنظیم می‌کند و با قرار گرفتن روی حالت‌های مختلف خارج جاده‌ای (آفرودی) می‌تواند 40.7 و 61 میلی‌متر ارتفاع خودرو را افزایش دهد. همچنین یک حالت آیرودینامیک نیز درنظر گرفته شده که ارتفاع خودرو را 21 میلی متر نسبت به حالت استاندارد کاهش می‎دهد.

 

از دیگر ویژگی‌های جیپ گرند چروکی L  می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، تشخیص ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت و توقف مجدد، هشدار تغییر خطوط، رانندگی بدون نیاز به گرفتن فرمان و... اشاره کرد. هنوز جزئیات دقیقی از زمان عرضه و قیمت این مدل از سوی جیپ به صورت رسمی اعلام نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه