شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اینفینیتی QX80 2023
قیمت بالاتر بدون تغییر در پیشرانه

 

اینفینیتی که به معرفی محصولات 2023 خود ادامه می‌دهد، حالا مدل پرچمدار خود یعنی QX80 را بدون تغییر در طراحی داخلی و خارجی اما با تکنولوژی‌ و قیمت جدید معرفی کرد. همین فناوری‌های جدید به کار رفته در این شاسی بلند باعث افزایش قیمت آن در مدل 2023 شده است.

از سیستم‌های جدید اضافه شده بر روی اینفینیتی QX80 می‌توان به دستیار صوتی آمازون اشاره کرد که به سرنشینان امکان کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی بدون دخالت دست را می‌دهد. سیستم خروج از خط این خودرو حالا همزمان با هشدار صوتی و تصویری، اقدام به لرزاندن فرمان می‌کند تا راننده را بیش از پیش نسبت به این موضوع آگاه کند. شارژر وایرلس نیز اکنون جزئی از تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود.


اینفینیتی سال گذشته QX80 را به روز کرد که در این به روز رسانی این خودرو مجهز به نمایشگر لمسی 12.3 اینچ اطلاعات و سرگرمی همراه Apple Car Play وایرلس، Android Auto مبتنی بر USB شد. اینفینیتی می‌گوید در حال حاضر امکان نصب اپل کار پلی بی‌سیم بر روی مدل‌های قدیمی وجود دارد. در حال حاضر سه تریم لوکس، پرمیوم سلکت و سنسوری به بازار عرضه می‌شود.


همانطور که بالاتر اشاره شد، هیچ تغییری در قوای محرکه اینفینیتی QX80 صورت نگرفته است. این خودرو همچنان از پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که 400 اسب‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور خروجی دارد. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک سفارشی All-Mode به همه چرخ‌ها و یا دیفرانسیل عقب منتقل می‌شود. در اصل تمام مدل‌ها به صورت RWD هستند و خریداران می‌توانند با سفارش سیستم چهارچرخ محرک از آن سود ببرند.


مانند دیگر خودروهای هم کلاس، QX80 نیز به صورت شاسی مستقل تولید می‌شود و می‌تواند 3.855 کیلوگرم را به پشت خود بکشد. سیستم تعلیق Self-leveling نیز به صورت استاندارد بر روی تمام تریم‌ها نصب می‌شود.


اینفینیتی شاسی بلند خود را با قیمت پایه 72.200 دلار به فروش می‌رساند که 1.600 دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. به احتمال زیاد نسل جدید این شاسی بلند با ظاهر و پیشرانه جدید در سال 2024 معرفی بشود.

 

نظر دهید


در همین زمینه