شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - میتسوبیشی کلت
نسخه ریبج شده رنو کلیو

 

ابتدای سال 2022 میتسوبیشی اعلام کرد، نسخه‌های ریبج شده رنو کپچر و کلیو را در اروپا به فروش می‌رساند. پس از این بیانیه، میتسوبیشی نسل جدید ASX را بر اساس کپچر تولید و حالا کُلت جدید را بر پایه رنو کلیو معرفی کرد. رنو کپچر را در کارخانه وایادولید اسپانیا تولید می‌کند و حالا قصد دارد این خودرو را برای میتسوبیشی در کارخانه بورسا ترکیه به تولید برساند.


کُلت 2024 بر پایه کلیو فیس لیفت توسعه پیدا کرده و به خوبی badge engineering را نشان می‌دهد. تنها تغییراتی که بر روی میتسوبیشی کلت انجام شده تغییر زیر سپر، اضافه شدن تزئینات جلوپنجره و گرافیک چراغ‌های جلو بوده است. نمای کابین میتسوبیشی کلت نیز به غیر از تغییر بج فرمان و حذف پرچم فرانسه در قسمت سرنشین کناری تفاوتی با کلیو ندارد. در تریم‌های بالا می‌توان نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی را به 7 و یا 9.3 اینچ ارتقا داد. دو درگاه USB، پد شارژ وایرلس، سیستم صوتی بوز با 9 اسپیکر و یک ساب‌ووفر از امکانات استاندارد میتسوبیشی کلت محسوب می‌شوند. خریداران می‌توانند با هزینه اضافی، نمایشگر 10 اینچ پشت فرمان به خودرو خود اضافه کنند.


چند نمونه قوای محرکه برای میتسوبیشی کلت در دسترس قرار گرفته که اولین نمونه از نوع 1 لیتر تنفس طبیعی با 66 اسب‌بخار قدرت و 95 نیوتن‌متر گشتاور است که با داچیا ساندرو اشتراک دارد. یک نسخه 1 لیتر توربو نیز وجود دارد که 90 اسب‌بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 


بالاترین نسخه میتسوبیشی کلت از پیشرانه هایبرید 1.6 لیتر تنفس طبیعی بهره می‌برد که 141 اسب‌بخار قدرت و 353 نیوتن‌متر گشتاور دارد. با چنین اعدادی، نسخه 1.6 لیتر برای رسیدن به تندی 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 9.3 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. این اعداد برای نمونه پایه میتسوبیشی کلت 17.1 و برای نمونه توربو 12.2 ثانیه است.


نسخه هایبرید و تریم‌هایی که به ترمز پارک الکترونیکی مجهز شده‌اند از ترمزهای دیسکی عقب بهره می‌برند و دیگر ورژن‌های میتسوبیشی کلت تنها ترمز کاسه‌ای دارند. انتقال قدرت در نسخه پایه توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ جلو منتقل می‌شود. همین روند در نسخه توربو و هایبرید میتسوبیشی کلت توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک اتفاق خواهد افتاد.


رقیب مستقیم میتسوبیشی کلت اشکودا فابیا است که از نظر امکانات ایمنی و رفاهی بالاتر از این خودرو قرار می‌گیرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه