شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای موفاسا
تنها برای استفاده در چین

 

بازار چین با وجود برندهای متعدد که هر کدام مدل‌های جدیدی را روانه بازار می‌کنند بسیار جذاب است. یکی از این شرکت ها که مدل‌های مختلفی دارد جوینت ونچر هیوندای و بایک با نام رسمی Beijing Hyundai Motor است که می‌خواهد مدل موفاسا را جایگزین ix35 قدیمی کند.


موفاسا در نمایشگاه شانگهای در معرض دید عموم قرار گرفت اما پیش از آن تصاویر رسمی این خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد طراحی موفاسا با ix35 بسیار متفاوت است. نمای جلو هیوندای موفاسا به لطف فرم جلو پنجره و خطوط زیر سپر همراه با چراغ‌های عمودی که حالت کمانی شکل دارد بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد. نمای پشت هم برای هماهنگی بیشتر با نمای جلو با چراغ‌های عجیب بیضی در قاب مشکی رنگ طراحی شده و از خروجی هوا فیک بهره می‌برد. ابعاد این کراس‌اوور در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برابر با 4475، 1850، 1665 و 2680 است و وزنی معادل با 1464 کیلوگرم دارد.


هیوندای از مشخصات فنی موفاسا 2023 صحبتی نکرده است اما گمان می‌رود که این شرکت از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر تنفس طبیعی قدیمی با 160 اسب‌بخار قدرت و محور محرک جلو استفاده کند. گفته می‌شود که این خودرو در آینده نسخه هایبرید نیز خواهد داشت که هنور رسمی نشده است. پس از نمایش در نمایشگاه این خودرو در بازار چین فروخته خواهد شد و البته به بازارهای جهانی راه پیدا نخواهد کرد.


نام موفاسا از انیمیشن شیر شاه 1994 دیزینی به عاریه گرفته شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه