شبکه‌های اجتماعی

فیس‌لیفت نسل جدید هیوندای سانتافه با موتورهای جدید عرضه می‌شود
اتومبیل فارسی - هیوندای سانتافه 2021

 یک تغییر زودهنگام در کراس‌اوور محبوب هیوندای

هیوندای نسخه فیس‌لیفت نسل جدید سانتافه را در تابستان سال جاری معرفی کرد. اکنون مشخصات فنی این خودرو به طور دقیق اعلام شده است.

 

سانتافه 2021 که حال در بازار ایالات متحده نیز ظاهری مشابه با نسخه اروپایی دارد، تغییرات اساسی را در ظاهر  پشت سرگذاشته است. جلوپنجره مشبک بسیار بزرگ با هندسه جدید، چراغ‌های روشنایی در روز T شکل، محل جدید قرارگیری چراغ‌های جلو، بازطراحی سپر جلو و عقب و چراغ‌های کاملا جدید عقب تنها بخشی از تغییرات اعمال شده در بخش ظاهری سانتافه جدید است. علاوه بر این، سانتافه با رینگ‌های جدید 20 اینچی عرضه می‌شود درحالی که امکان سفارش رینگ‌های کوچک‌تر نیز فراهم خواهد بود.

هیوندای تاکید دارد که سانتافه جدید بهبودهایی در عملکرد فنی، فرمان‌پذیری، مصرف سوخت و ایمنی را از سر گذرانده است. این شرکت تغییراتی را نیز در سیستم فرمان و محل اتصال سیبک‌ها به منظور پایداری و فرمان‌پذیری بهتر اعمال کرده است. این پلتفرم جدید پیشرفت‌های چشمگیری در ایمنی و آسیب‌های ناشی از تصادفات را تجربه کرده است. هیوندای می‌گوید به لطف استفاده از ساختاری که نیروی وارده در اثر تصادفات را به چند مسیر مجزا در سازه شاسی تقسیم می‌کند و همچنین به کارگیری صفحه فولادی با کشش فوق‌العاده بالا، سانتافه جدید در تصادفات عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

 

فضای داخل کابین سانتافه جدید نیز مورد بازنگری کامل قرار گرفته است. یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سامانه چندرسانه‌ای (مولتی مدیا) در قسمت مرکزی داشبورد تعبیه شده است. همچنین یک نمایشگر 12.3 اینچی در پشت فرمان وظیفه نشانگرهای سنتی را به دوش می‌کشد. کنسول مرکزی نیز بسیار متفاوت از گذشته طراحی شده و با شیبی ملایم به سمت عقب کشیده می‌شود. در این کنسول دکمه‌هایی برای انتخاب حالت پارک، دنده عقب و خلاص به جای اهرم تعویض دنده سنتی در نظر گرفته شده و تمام نسخه‌های سانتافه 2021 دارای یک اهرم دوار در کنسول مرکزی برای انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی همچون رانندگی در شن و ماسه، رانندگی در برف و گل، رانندگی اسپرت و حالت کامفورت است تا از سامانه چهارچرخ محرک هیوندای موسوم به HTRAC All-Wheel Drive نهایت استفاده برده شود.

نسخه‌های بنزینی در آلاباما تولید شده و قبل از پایان سال 2020 به نمایندگی‌های هیوندای در ایالات متحده می‌رسد در حالی که نسخه هیبریدی در سه ماهه اول سال 2021 از کره جنوبی وارد می شود و در اواخر سال 2021 نیز یک نسخه پلاگ-این هیبرید به فهرست فروش هیوندای اضافه می‌شود.

در بخش فنی که تا کنون اطلاعاتی از آن منتشر نشده بود، هیوندای از یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری موسوم به Smartstream بهره می‌برد که جایگزین نمونه 2.4 لیتری قبلی شده است. این پیشرانه همراه با یک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و توانایی تولید 191 اسب بخار قدرت و 247 نیوتن متر گشتاور را دارا است. این موتور به صورت استاندارد دارای سامانه استارت/ استاپ بوده و از موتور قبلی بهینه‌تر است.

مشتریانی که به دنبال نسخه قدرتمندتر هستند می‌توانند نسخه مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ را انتخاب کنند که 277 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور با یک گیربکس دو کلاچه جفت شده است و هیوندای بهبود مصرف سوخت را در این نسخه حدود 5 درصد تخمین می‌زند.

هیوندای برای سانتافه جدید نسخه هیبریدی نیز در نظر گرفته است که از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ و  جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و بسته باتری یون لیتیومی  1.5 کیلووات ساعتی برخوردار است. این مدل به صورت استاندارد با سیستم محرک چهار چرخ محرک ارائه می‌شود و قدرت خروجی ترکیبی آن 225 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز به 264 نیوتن متر می‌رسد.

 

هیوندای برای سانتافه جدید یک پکیج پرفورمنس در نظر گرفته که شاسی با استحکام بیش‌تر، هندلینگ بهتر و ترمزهای قوی‌تر با دیسک‌های بزرگ‌تر را شامل می‌شود. در بخش ایمنی نیز، یک سیستم ارتقا یافته پیشگیری از تصادف و برخورد، حرکت بین خطوط، سامانه کمکی حرکت در بزرگراه‌ها، کنترل کروز هوشمند مبتنی بر ناوبری و دستیار پارک هوشمند برای سانتافه جدید در نظر گرفته شده است.

 

نسخه‌های بنزینی در آلاباما تولید شده و قبل از پایان سال 2020 به نمایندگی‌های هیوندای در ایالات متحده می‌رسد در حالی که نسخه هیبریدی در سه ماهه اول سال 2021 از کره جنوبی وارد می شود و در اواخر سال 2021 نیز یک نسخه پلاگ-این هیبرید به فهرست فروش هیوندای اضافه می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه