شبکه‌های اجتماعی

این داستر اون داستر نیست
اتومبیل فارسی - داچیا داستر

ظاهر کراس‌اوور، باطن ون


اگر بخواهیم منصفانه و دقیق نگاه کنیم، داستر مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصول داچیا به جساب می‌آید. این مدل در حدی برای شرکت اهمیت دارد که رئیس جدید بخش طراحی داچیا از آن به عنوان پورشه 911 داچیا نام برده است.


طبیعی است که اگر داستر را بشناسید، با شنیدن نام آن، کراس‌اوور اقتصادی و جذاب داچیا-رنو به ذهنتان خطور می‌کند اما حالا این خودرو در انگلستان به عنوان یک ون تجاری به فروش می‌رسد. این خودرو که در ظاهر شبیه به کراس‌اوور است اما در باطن یک ون تجاری به حساب می‌آید، از طراحی خارجی جدید و لوگو تازه این برند سود می‌برد که در اکثر مدل‌های داچیا دیده می‌شود.


پس از ورود به کابین داچیا داستر تازه متوجه خواهید شد که داچیا چه تغییراتی بر روی این خودرو ایجاد کرده است. داستر به واسطه ابعادی که دارد، در کلاس N1 ( ون‌های کوچک تجاری با قابلیت حمل بار کمتر از 3.5 تن ) دسته بندی می‌شود. داچیا ردیف عقب را حذف کرده تا فضایی تخت و مسطح به اندازه 1623 لیتر ( 1178 لیتر بیشتر از نمونه کراس‌اوور ) برای بارگیری ایجاد شود. این مدل توانایی جا به جایی بار به سنگینی 503 کیلوگرم را دارد.


طیف وسیعی از قوای محرکه بنزینی و دیزل توربو شارژ در بازه 90 تا 150 اسب‌بخار برای داچیا داستر قابل دسترس است. به صورت استاندارد، انتقال نیرو توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود اما خریداران می‌توانند به صورت سفارشی گیربکس 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک را انتخاب کنند. خریداران همچنین می‌توانند مابین تک و یا دو دیفرانسیل، پیکربندی خود را سفارش دهند.


برای خودرو داچیا داستر دو تریم در نظر گرفته شده که مدل پایه Essential نام دارد. امکانات این تریم شامل دیلایت LED، سپر همرنگ با بدنه، روف رک‌های مشکی، رینگ فولادی 16 اینچ، تهویه مطبوع و شیشه برقی می‌شود. از تجهیزات تریم بالاتر که Expression نام دارد می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 16 اینچ، چراغ مه شکن جلو، دوربین پارک عقب، سنسور پارک، دستیار کنترل در سرپائینی، قفل دیفرانسیل مرکزی در مدل چهارچرخ اشاره کرد.


سفارش‌گذاری داستر تجاری هم اکنون در انگلستان انجام می‌شود. قیمت این خودرو بدون مالیات 13995 پوند است و تحویل آن سه ماهه آخر سال 2022 خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه