شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید رنو ساندرو به زودی رونمایی می‌شود
Automobile Farsi - 2021 Dacia Sandero teaser

با انتشار تیزر محصولات جدید داچیا اعلام شد

داچیا به تازگی مرحله تیزینگ نسل جدید لوگان، ساندرو و استپ‌وی را آغاز کرده است و به نظر می‌رسد قصد دارد به زودی نسل جدید محصولات اقتصادی خود را رونمایی کند. بر اساس ویدیویی که امروز صبح در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ظاهرا این خودروساز رومانیایی در همین ماه محصولات خود را رونمایی خواهد کرد.
با وجود این که در این تیزینگ اعلام نشده چه مدل‌هایی از داچیا نمایش داده شده، اما برای ما کاملا آشکار است که خودروهای نمایش داده شده در این ویدیو داچیا لوگان سدان، ساندرو هاچ‌بک و دوقلوی قدبلند آن یعنی ساندرو استپ‌وی در تصویر هستند.


در تصاویر جاسوسی که به تازی منتشر شده، هر سه مدل لوگان، ساندرو و ساندرو استپ‌وی با طراحی تکامل یافته دیده شده‌اند، در حالی که تناسبات طراحی بدنه شبیه به قبل است.
در نمای داخلی، یه نمایشگر مربوط به اطلاعات سرگرمی در قسمت بالایی پنل داشبورد جدید در کنار فرمان با کلیدهای چندمنظوره و طراحی جدید قرار گرفته است. ظاهرا استارت دکمه‌ای به عنوان یک آپشن برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود، اما چیزی که در تصاویر پیدا است، اهرم‌های تنظیم نور و برف پاک‌کن بدون تغییر باقی‌مانده و به نظر می‌رسد این بخشی از برنامه کاهش هزینه طراحی این خودروها باشد.


خبر مهم درباره نسل جدی رنو لوگان و رنو ساندرو این است پلتفرم قدیمی در نسل جدید کنار گذاشته شده و از نسخه ساده‌سازی شده پلتفرم CMF-B در استفاده شده که ساختار خودروهایی مانند رنو کلیو و رنو کپچر را تشکیل می‌دهد. این موضوع قابلیت استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی شده را در این خودروها ایجاد می‌کند. پیش از این نیز شایعه‌های تایید نشده خبر از استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری ای-تک هیبرید در این خودروها را می‌داد که توان تولید 138 اسب بخار را دارد.
پیشرانه‌های هیبریدی ملایم ممکن است در آینده به فهرست انتخاب‌های موتور سه گانه داچیا اضافه شود، اما مدل‌های پایه همچنان از موتورهای درون‌سوز استفاده می‌کنند. یک موتور 1 لیتری بنزینی تنفس طبیعی 3 سیلندر با خروجی 74 اسب بخار و نسخه توربوی آن با توان 99 اسب‌بخار پیشرانه‌های احتمالی محصولات اقتصادی جدید رنو – داچیا هستند. یک موتور 1.5 لیتری دیزلی از سری dCi نیز با خروجی احتمالی 84 اسب بخار در دسترس خواهد بود. موتور 1.3 لیتری بنزینی توربوشارژ که با همکاری دایملر توسعه داده شده، برای مدل داستر محفوظ خواهد بود و در مدل‌های لوگان و ساندرو به کار گرفته نخواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه