شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و Z4 2023
با اصلاحات تازه و امکانات بیشتر

 

عکس‌های جاسوسی بسیاری از این خودرو طی تابستان منتشر شد اما حالا این خودرو برای رونمایی اصلی آماده است. Z4 2023 با چهره‌ای تازه، گزینه‌های سفارشی جدید و تجهیزات استاندار بیشتر، ماه نوامبر در بازار آمریکا شمالی عرضه خواهد شد.


تغییرات ظاهری Z4 LCI (Life Cycle Impulse یا همان فیس لیفت ب‌ام‌و) به شکل پکیج اصلاح شده M Sport است که اکنون برای تریم sDrive30i به صورت استاندارد نصب می‌شود. ورودی هوا سه تکه سپر جلو که در دیگر مدل‌های M دیده می‌شود، رکاب‌های جانبی جدید، خروجی هوای کناری با طرح نو و رینگ‌های جدید 19 اینچ M که برای این مدل طراحی شده‌اند از این تغییرات هستند. برای بدنه رنگ‌های جدیدی از جمله Thundernight metallic, Portimao Blue metallic,Skyscraper Grey metallic در نظر گرفته شده است. چراغ‌های جدید M Shadowline lights که به تازگی معرفی شدند گزینه‌ای انتخابی برای جایگزینی با LED های تطبیقی سفارشی خواهد بود.


داخل کابین، M Sport Package جدید بر روی sDrive30i صندلی‌های اسپرت، فرمان چرمی M، پدال‌های M، زیرپایی‌ها و داشبورد چرمی از جنس SensaTec را اضافه می‌کند.


قوای محرکه بدون تغییر باقی مانده و بر روی مدل پایه sDrive30i که منحصرا برای بازار آمریکا خواهد بود از نوع چهار سیلندر 2 لیتر توربو با 255 اسب‌بخار قدرت و 295 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌شود که این میزان قدرت و توان به چرخ‌های عقب می‌رسد. Z4 M40i همچنان بالاترین سطح این کلاس به حساب می‌آید که 382 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتر دریافت می‌کند.
انتقال قدرت به چرخ‌ها در هر دو نسخه بر عهده گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود اما خبرها حاکی از آن است که برای بازار آمریکا در آینده گزینه 6 سرعته دستی نیز معرفی خواهد شد.


علی رغم اینکه می‌گویند ب‌ام‌و قصد دارد تا پایان 2025 این کلاس را به علت فروش کم از سبد محصولات حذف کند، این شرکت می‌گوید از سال 2020 تا به امروز 55 هزار دستگاه Z4 به مشتریان تحویل داده شده که آماری راضی کننده برای آنها به حساب می‌آید.


فروش ب‌ام‌و Z4 رودستر ماه نوامبر آغاز خواهد شد و قیمت پایه آن 52.800 دلار و برای مدل بالاتر 65.400 دلار است که باید به آن 995 دلار هزینه حمل را اضافه کرد.

 

 

نظر دهید